28 January 2013

To Racist-Hater Fuckers

Kalau hidup dalam persekitaran masyarakat majmuk atau bilangan bangsa yang berganda, mestilah akan ada racists dan haters. Racists akan senantiasa menjatuhkan suatu kumpulan yang dibenci oleh mereka dan mangsa racist akan menjadi haters. Then haters akan mentransformasikan diri mereka kepada racists dan menyerlahkan sifat racism mereka terhadap racists tadi. Racists pula akan mengalami evolusi menjadi haters. A perfect cycle that were never meant to be broken down. Gene buruk ini sangatlah sukar untuk dirawat dan lebih pandemic jika dibandingkan dengan AIDS.

Social-media-borne disease ini menjadi-jadi dalam sesuatu occasion, celebration atau festival yang tidak dapat dikawal walaupun langkah evakuasi telah dikuatkuasakan. Jadi macam mana nak nyahsebar penyakit ini? Mestilah dengan menyerang ibu penyakit ini habis-habisan yang terletak di dalam hati racist-hater career. Caranya adalah amat mudah iaitu bom sahaja mereka. Tiada manusia, tiada orang untuk dibenci.

Jika agama anda merupakan agama yang menyanjungi keamanan dan mengajar menghormati orang lain walaupun orang lain itu tidak seagama dengan anda, jadi kenapa anda perlu mengadili mereka? Tidakkah mereka akan mengadili anda sama seperti anda mengadili mereka? Anda tidak perlu mempercayai upacara mereka sebab itu kepercayaan mereka. Habis tu apa yang anda perlu lakukan? Just shut the fuck up!

Dengan menonjolkan sifat hodoh ini, keindahan perwatakan seseorang akan jatuh ke tahap yang sungguh hina lagi menghinakan. Aku? Aku ada sifat buruk ini tapi aku tak highlightkan gene itu dalam hidup aku sebab tiada kebaikan yang dapat diperolehi daripadanya. Ignorance is not a bad gene after all.

You don't have to hate others, instead, you must hate yourself for being such a disgrace human being.

No comments: