11 January 2013

Misconception Me

Mengenai GCAP. Graduated Career Accelerated Program. Dah 2 kali ditelefon suruh aku masuk kursus mereka. Aku tak nak. Jadi aku tanya la member yang dah experience kursus ni.

They said this course sangat suit dengan aku. Eh? They said i have the skills already. Eh? Eh eh there's nothing else i can say. Sorry guys sebab quote balik apa yang korang cakap.

Captivating katanya. Mereka tak tahu masa presentation aku, separuh roh aku dah keluar meninggalkan aku. Dan oleh hal yang demikian, sangatlah susah nak construct ayat semasa bercakap. I still remember how they laugh when i present my presentation sebab masa tu ibarat mereka meniup roh aku masuk balik dalam badan aku. Tapi aku still kurang konfiden sampai hari ini.

Lagi satu, boleh la aku nak bercakap dalam bahasa melayu. Tapi interview dijalankan dalam bahasa inggeris. Mereka kata english aku baik. I wish. Guys, sila tengok post lama aku yang aku tulis dalam bahasa inggeris, ada juga post yang fully english. I bet you will see errors almost everywhere. Kalau tak puas hati nak cakap aku boleh tulis dalam english, writing is much easier because i can always press the back space button over and over again for each time i spot the error. In terms of speaking, hah! rasanya korang tak pernah dengar aku speak unless siapa-siapa yang pernah ambil workplace dengan aku. Kan Wiyah? Kan Dibah? Kan Nik? Kan Eke Bal? Kan Muz? Mereka boleh sahkan how weak my speaking is. A- Workplace tak ada makna sangat sebab mostly rehearsed.

Kalaulah english aku semantap Nazreen Rudy dan confidence level aku macam Amir Mataab dan Hafiz Hanafi, boleh la aku setuju dengan kata-kata mereka. Sangat tak yakin aku dengan diri sendiri. Tapi macam mana dengan pendapat orang lain?

Rasanya aku kena pergi GCAP ni tapi disebabkan ego aku terlalu tinggi, aku macam tak nak pergi. Aku sangat tak suka kalau orang tetapkan masa untuk aku buat itu buat ini. Sebab itu aku tak suka pergi lawatan situ sini sebab aku tak suka diikat. Tapi aku suka sebenarnya nak pergi pulau, gunung, laut, gua cuma aku suka pergi kalau aku bebas.

Nak pergi GCAP ke tak ni? Macam mana kalau dah pergi kursus tapi tak ada interview lagi? Oh how pessimist i am.

No comments: