13 December 2012

Throttled Times Two

Mula-mula speed jatuh kepada 10% selepas anak buah baru lepas sunat nak tengok youtube. Ok disebabkan aku pakcik yang baik, aku bagi la. Few hours jugak dia tengok youtube tengok pasal orang main game Dont Starve. Amende tah tengok video orang main? Lepas laptop kat tangan aku, tiba-tiba speed menjunam. Jinx sangat aku. 1GB untuk 1 minggu habis dalam masa 1 hari je. 

Esoknya aku reboot henpon tiba-tiba speed mencanak naik. Ok In 2 days, aku download 7 movies dimana tajuknya tidak akan disiarkan. Approximately 4.9GB. Download Merlin 350MB. Anak buah tengok youtube dari early morning, 2am, until morning, 11am. Tah berapa banyak pulak laptop ni download drp youtube. Aku tengok trailer cerita yang tak perlu taip. Aku download album Within Temptation (boring!), 30 Seconds To Mars: A Beautiful Lie (menyesal download tapi aku suka lagu Beautiful Lie sahaja), Evans Blue Discography 5 album (Best). Total lagu 1GB. Aku download borang nak mintak kerja dekat Kementerian Kesihatan Malaysia (a few kb). Aku download Lynas punya assessment untuk bacaan umum (700+ kb).

Bagaimana pula dengan google pasal ubat sakit jantung, stalk orang, main game, google lagi, whatsapp, viber, gosms, google lirik lagu, website gsc, etc etc? Dan anak buah main Minecraft secara atas talian? Dia pun guna banyak jugak.

Dah hari #4, tiba-tiba throttled lagi. Kali ke dua, siyes buat hati bengkak. Aku tengah download Jillian punya video workout bersaiz 207MB kot. Aku nak kurus, ada saja benda nak halang. What can go wrong, will go wrong. Katanya.

Oh luckily sekarang speed dah kembali normal setelah berkali-kali reboot handphone. Video Jillian workout pun dah siap. Bermakna esok kena start workout. Hello handsome!

Nak subscribe Unifi atau Blockbuster Deal atau Maxis Fibre macam tak perlu je sebab aku boleh cakap RM18 ni unlimited macam mereka-mereka itu. Pilihan bijak.

Baki 3 hari lagi, boleh download movie lagi. Yeay! But i need hard disc!!!

No comments: