08 December 2012

Cryosurgery? I'll Pass

Yes, im good. Memang dulu sangat excited nak rasa cryosurgery. Nak rasa je la bukan nak buat betul-betul pun. Siapa je pernah experience cryosurgery kan?

Sebentar tadi pergi jumpa Cikgu Intan, dia cikgu sekolah tetapi boleh membantu merawat orang jika diberi lampu hijau oleh yang maha esa. Aku yang skeptik pasal benda-benda macam ni memang susah nak percaya walaupun dah terlihat beberapa contoh. Tapi kali ini aku terpaksa mempercayainya setelah bertahun-tahun struggle pasal isu ini dan telah berjumpa dengan ramai doktor dan done lots of research, dia telah sahkan research itu dan juga sahkan apa yang doktor terakhir, Dr Priya, perkatakan.

Cikgu Intan bercerita mengenai isu aku dengan mudah cara yang mudah difahami walaupun aku mengharapkan dia bercerita lebih kepada biological stuff. Kalau aku cakap pasal hydradenitis suppurativa, kang sentap pulak dia. Tapi bila dia cakap pasal bakteria, layer of skin, dan sweat gland, aku rasa rugi xbongkak pasal secebis ilmu perubatan. Lol. No i just wanted to see her to seek medical attention.

Selepas pengesahan dilakukan, niat nak buat cryosurgery deep-sixed walaupun kosnya hanya 500 sen. Tidak mahu berlakunya pembaziran masa jika sudah tahu akan jawapannya. Lubang cacing kalau ditutup, cacing buat lubang baru. So lets not wasting time and 500 sen for the fees and few ringgit for public transports.

No comments: