28 December 2012

Play Back The Memory Lane

Dear Miss Maureen,

Sila pejamkan mata anda dan turn back your calender. Its 2009. Nampak kan? Sekarang pergi dekat bas Kiffah yang berhenti dekat trafic light pintu utama UKM pada hari konvokasi batch atas-atas kita. Are you still with me? Ok good. Ingat tak kita persoalkan masa yang bergerak begitu lambat sebab tak sabar nak pegang ijazah, tapi ragu-ragu boleh ke tak nak grad?

Selak kalender sekali lagi. Sekarang tahun 2010. Masih lagi dalam bas Kiffah. Juga pada hari konvo. Kita rasa 1 tahun tu cepat berlalu. Masih tak sabar nak genggam ijazah. Ingat tak?

Dah tahun 2011. Tahun akhir belajar. Batch atas kita yang grad. Dalam bas dekat KTAMS, rasa sedih pulak sebab dah nak habis belajar dan akan membuat haluan masing-masing. Mempersoalkan masa yang bergerak begitu cepat.

Tiga perenggan pertama tu kau baca sambil tutup mata. Ok sekarang bukak mata, tarikh 28 Disember 2012. Dah almost 6 bulan kita tamat pengajian, dan sekarang masih lagi tidak mendapat pekerjaan tetap. Tidakkah kau rasa selepas mengetahui 6 bulan itu, datangnya rasa nak balik kat tahun 1 di mana kita berada dalam carefree state cuma tak sabar nak grad?

No comments: