07 December 2012

Sebelum Kahwin

Tiba-tiba cerita pasal kawen. Haha. Most of my siblings dah ada pasangan hidup atau at least ada teman special tapi aku tak. Tak peduli pun. Hidup mereka tidak mencabar dan tidak menarik. Hidup aku lagi mencabar. Aku sakit kot. Cabaran gak tu. Haha.

Before aku kahwin, of course aku kena la financially stable. Tapi tak cukup lagi. Aku kena enjoy seenjoyenjoynya dulu. So kena la selesaikan to-do-list.

1. Aku akan belikan mak aku kerusi urut. Abah nak jugak? Ok. Kalau tak ada duit, share lah ye. Impian: aku kerusi 3 2 1 aku semua kerusi urut. Hah! how's that?
2. Aku akan travel dengan best buddies. Aku harap bulan 7 nanti aku boleh pergi UK duduk rumah Tarmizi sekejap jalan-jalan beberapa hari kat London bukan Londang, Masjid Tanah, Melaka. Aku nak travel tak kisah dekat mana tapi dekat negara sejuk since i hate heat very much.
3. Aku nak beli rumah yang besar untuk keluarga aku duduk sama-sama. Talking about house, aku nak rumah aku berdindingkan cermin, oh dan berlantaikan cermin. So kalau aku duduk dekat ground floor, aku boleh nampak orang berak dekat 3rd floor. Bodoh sungguh idea. And in the middle of the house, ada taman dan pokok bunga setinggi 3 tingkat since rumah tu 3 tingkat. Rasanya kena buat entry pasal rumah imaginasi la. Siyes!
4. Terpaksa beli kereta. Duduk dekat bandar ni pakai kereta kecik2 je dah cukup. Tapi aku prefer naik public transport. Percaya tak naik train lagi aman dan damai daripada bersesak-sesak dekat jalan raya? Try it and you will see the difference. Jimat lagi.
5. Rumah pintar. Aku dah cerita pasal rumah angan-angan ke? Lol.

Kalau nak tunggu semua ni setel, bila agaknya boleh kawen? Hmmm.

2 comments:

arifpaan said...

jangan buat kenduri kahwin kat London pulak. nanti aku tak boleh pergi makan free. harap-harap kenduri kahwin kau ada donut.

themissingikmal said...

haha. siyes xde nasik minyak dan geng2 dia..yg ada donat, donat epal, donat durian, donat coklat, dan segala macam donat..haha