04 December 2012

No Need To Steal Again

Steal? Harsh word! It would be nice if i call it 'use-it-wisely'. Oh aku sangat rindukan saat menghargai internet jiran yang membenarkan aku menggunakannya secara percuma unintentionally. Tapi sekarang dimanakah saudara yang begitu mulia hatinya?

Last time aku guna Digi Smartplan 88. Pakej rm88 bagi 5gb je. Mahal okeh tapi ok la aku guna sebulan je. Dah terminate pun. Sekarang aku guna prepaid punya internet je. Smartphone kalau tak ada internet, sampah.

Jadi aku subscribe weekly. rm18 per week. Mahal jugak okeh sebab dia bagi aku 1gb je. Dan disebabkan aku tak ada job sekarang, ia buat aku rasa lagi la mahal. Tapi guess what? Aku dah guna more than 3gb tapi speed still tak drop. Hah!

Dengan peluang ini, dapatlah aku download movie yang bergenrekan aku yang bukan mainstream atau pecah panggung seperti the avengers, xmen, atau sebagainya. Hanya aku je paham cerita tu (evil laugh). Sebenarnya aku dah dapat download more than 15 movies in a few weeks. Its a lot cheaper than pirated cd. Aku dapat jugak download merlin dengan revenge. Yes!

Oh pasal piracy, aku benci gila 'stop supporting piracy' punya iklan kat astro. Sila lihat sendiri dan tahu lah perasaan aku.

Anak buah main game Minecraft online, main tiap-tiap hari daripada malam sampai pagi almost tengah hari. Dia main game tu je dah almost 500mb/day. Aku pulak teringin nak main benda tu tapi tak main kot.

Pernah 1 minggu aku guna more than 12gb. Pernah more than 7gb. Yang penting setiap minggu aku subscribe, aku akan guna more than allocated capacity iaitu 1gb. So pada aku rm18/w murah sangat, malah menguntungkan. Tapi tengok la bil elektrik nanti macam mana. Lol.

Tapi ada jugak minggu yang tak bertuah, lepas 1gb, internet slow kaw-kaw. Tu memang tak bernasib baik.

Apa-apa pun, aku sangat seronok dengan internet aku sekarang. Harap-harap ada orang bagi aku rm18.

No comments: