29 December 2012

30 Day Shred : Day 9, The True Definition of Strength

It took 3 days for the transition from Day 8 to Day 9. Ini semua disebabkan tahap kesihatan tidak berada di paras optimum yang induce habit tidur pada waktu petang tapi nasib baik habit tidur petang ni tidak diberi layanan diraja. Hari ketiga tidak meneruskan workout disebabkan laptop, hard disk dan recover. Kini workout kembali lagi.

Hari ke-9, rasanya nak sapu sampah dekat bilik sebelum buat workout. Tiba-tiba, hantu mengemas bilik rasuk aku. Tanpa aku sedari, sudah 4 jam aku mengemas dan membuang benda-benda yang tidak diperlukan atau bahasa ringkasnya, sampah. Definisi sampah: getah, kertas midterm fizik nuklear lanjutan, surat cinta abang aku daripada bekas teman wanitanya, bunga plastik, dompet, bil astro, bangkai lipas dan sebagainya.

Lepas selesai mengemas, masih tak penat. Bermakna kena la buat workout yang dah 3 hari tergendala. Walaupun masih ada part yang tak dapat nak buat dengan cara sempurna seperti push up dan bicycle crunch, tapi aku dapat rasa aku tak penat sangat through the whole routine. Energetic. Lepas mandi, aku still tak boleh nak tidur. Impressive!

Sekarang aku tak kisah berat aku berapa asalkan aku ada tenaga untuk melakukan sesuatu kerja, im fit enough. Losing weight is secondary! What a statement. Padahal status kurus dah lama tak dirasai. I need some inspiration supaya aku boleh kekal on track. Cepat la kuruss!!!! Fuck.