26 March 2013

Seller Dont Sell Stuff

Aku tak paham dengan bisnes, mungkin sebab aku dalam bidang sains. Tapi aku tau bisnes ni orang bagi duit, orang lain bagi barang. Ke bukan?

Its about Xperia Z again. Harini keluar lunch awal sebab nak pergi Celcom Centre. Katanya Blue Cube ada jual henfon sahaja. Tapi sayangnya Xperia Z tak ada dalam list tawaran henfon berebat. Pergi ke Maxis Centre pula, pun tak ada Xperia Z berebat. Umobile pun sama. Maka pulanglah aku dengan muka ditinggalkan kekasih. Tapi style gila kawasan Leisure Mall yang penuh dengan segala macam perkhidmatan cuma tak ada Digi Centre.

Selepas pulang dari kerja, komunikasi dilaksanakan bersama-sama khidmat pelanggan Digi. Katanya rebat untuk Xperia Z wujud tetapi perlu melanggan postpaid. Fuck you! Prepaid tak ada. Fuck you lagi.

Aku memang tak paham kenapa dorang tak nak jual henfon tu. Henfon baru keluar, mesti la untung banyak kan berbanding lepas harga jatuh. Nak guna rebat bukannya dorang rugi. Boloh bunya olang.

Sekarang ni perlu ke aku tunggu Xperia Z dimasukkan ke dalam list henfon berebat? Atau aku kena spend RM2.2k untuk henfon itu? Jika dikaji balik, nak dapat rebat still kena beli produk mereka. Range RM10 hingga RM30. Tapi rebat masih ada at least RM170 selepas tolak simkad.

Buntu.

Kalau beli terus harga asal, rebat masih wujud untuk henfon lain contohnya Samsung Galaxy S IV yang dikatakan akan terpancut ke dalam pasaran tak lama lagi. Tapi banyak pula gaji kerani untuk tukar phone. Katanya buang akaun facebook sebab nak jadi lagi matang, tapi nak berhabis duit untuk phone. Sangat childish. Nak beli phone lain selepas Xperia Z kalau tak guna rebat?

Buntu.

FUCK YOU, YOU MOTHER NATURE!

No comments: