08 March 2013

Pastry Journey

Its the dawn of a new journey. Setelah berdekad mengimpikan sebuah dapur yang serba canggih yang dilengkapi dengan pencahayaan yang super duper high tech, an intelligent kitchen, di mana lampu akan terpasang jika mesin sensor sense ada orang dalam kitchen, juga dilengkapi dengan pagar neraka, self-cook kuali, extremely sharp knives sampai tak guna force untuk potong tulang, walls made up from huge oven so aku boleh bakar mayat, dan ada statue aku yang memakai apron, kini aku mengesot ke anak tangga pertama untuk merealisasikan impian kulinari ini.

Belum boleh melangkah, just mengesot, sebab hari ini aku dapat gaji kerja PERHILITAN 11 hari atau dalam kata lain, sikit. And aku akan spend some of the moolah beli barang pastry. Esok aku akan berjumpa dengan pakar pastry yang tidak asing lagi, Prof. Dr. I. Am. Sarah atau nama melayunya Ku Sarah. Lol. "Saya berani kerat jari saya yang awak tak tahu apa-apa" menurut Dr MO. Lol. Sorry Sarah.

Sarah, i hope the deal is still on untuk bawak aku pergi ke syurga pastry. Aku akan beli apa sahaja yang aku nampak padahal duit sejemput je. Lepas beli, baru la melangkah ke anak tangga pertama iaitu bereksperimentasi. Atas sebab-sebab takut kebocoran rahsia eksperimen apa yang aku akan buat, aku tak bagi tahu nama blueprint tu tapi ia adalah sejenis kek. So im baking cake again. Yay!

Macam kena buat tag je untuk portfolio aku nanti.

My name is ikmal, and im a professional pastry chef. Someday.

No comments: