07 August 2010

Time Frame: Its Your Day

Chapter 67

Jap lg 8 August. Org cine ckp alini manyak ong! Betul ke ong? Apakah yg ong nyer? Tdo, kalo ong, dpt mimpi dlm dunia fantasi. Dh bgn tdo, kalo ong, rendang ayam dh terhidang. Lepas makan, kalo ong, xsakit perut. Buat assignment, kalo ong, ade org provide jawapan. Nak sms org, kalo ong, sume button henpon aku berfungsi semula. Nak makan lg, kalo ong, ade org belanje. Tuh la bende2 ong yg diharapkan tok harinih.

Tp ong itu terlekat kat org lain. Sapekah beliau? Miss Maureen. Name Maureen dipetik drp panggilan yg dibuat oleh mat saleh yg mendail nombor yg salah. Mat saleh la kot bkn nigre. Start hari tuh, namenye automatik berubah kat list phonebook aku. Name IC nye, Norashila Binti Yusoff. Nape die ong lak? 8 Aug, ulangtahun kewujudan die kat dunia yg kejam nih. Dunia nih mmg sangat kejam. Dah bufday die, die la kene beli hadiah kasi kat org. Nih aku lak yg kena kasi die hadiah. Hampeh!

Aku ske carik hadiah. Mase nk bli hadiah nih, aku kena ikut undang2 bli hadiah yg dikuatkuasa oleh diri sendiri. Banyak kriteria kene diamek kira. 1st, mende tuh mesti kekal lama. 2nd, mende tuh boley digunakan. 3rd, mende tuh mestilah disukai orang tersebut. So kalo nk kasik hadiah, kene ar kaji dulu penerima hadiah tuh. Ade lg mende2 yg kene dititikberatkan tok jadikan satu mende tuh sgi hadiah. Kdg2 aku sniri yg langgar law aku. Yg nih aku langgar law #2. Serious! Sbb mende nih xley dibuat menulis, memancing mahupon membuang taik gigi.

Kalo nk kasi hadiah kat pompuan, cermin adalah dilarang! Some of them will get it wrong, dorg igt message yg cube disampaikan, cermin diri tuh dulu. Kang xpasal2 cermin tuh retak seribu. Diketuk ngan tisu lak. Sia2 je kasi hadiah. Abes tuh ape yg aku bli tok Miss Maureen nih? Kalo xsilap aku, die xske patung2 nih. So aku cari sebuah botol, berdozen2 kertas, kad ucapan, purple colour colour sand, something like reben but its not reben, and a piece of paper mcm paper bag. Tuh la ingredient tok jadikkan hadiah. Mende hadiah nih xnampak berharga pon. Harap2 die simpan sampai die mati. Kalo hadiah aku hilang dicurik orang or dibawak banjir, xpe, asalkan die xbuang.

Miss Maureen, sila sneak peek hadiah anda.

Esok je la aku siapkan hadiah nih. Mende aku kuar carik hadiah nih kol 8:35:02 bertarikhkan 07 Aug. Lgpon esok bufday ko. Esok ko redeem kat aku ye. Sry la kalo ko xske hadiah nih. Hope you like it and jgn memandai nk buang! Lastly, hepi bufday! Moge pjg umo and murah rezeki supaya rezeki2 ko tuh boley digunakan tok blanje aku. Ko dah dewasa. Aku muda lg. Kita xsetaraf. Sekian.


---end of chapter---

2 comments:

ini p/a/n/d/a o.k!! said...

bufday aku x penah bg adeah pon!
aku nk adeah yg best!

themissingikmal said...

ala kesiannye...mcm la aku penah dpt adiah drp ko? hahahaha