01 August 2010

It's Not A Bad Week After All

Chapter 59

Minggu nih minggu sangat mcm pukimak. Sume mende yg aku buat mesti xjadik. Yg nk buat, xjadik. Yg terpikir nk buat, xjadik. Yg xnk buat pon xjadik. Malas nak citer lg mende2 yg buat aku frust.

Harinih hari sabtu. Aku kat umah. Mcm bese la balik umah tiap2 minggu. Kalo xbalik, kang bapak aku call tanye balik ke x. Hello, aku dh nk dekat 20 kot. Kalo rogol org, dh masuk berita dh sbb tanam baby. Kali ni aku balik umah bawak keje. Lab report ngan buku kimia setebal yg mungkin. Konon2 nk blaja. Haram! Kewujudan adik aku kat umah buat aku khayal di dunia yg fana ini. Main dota. Most of the time aku kalah. Shit! Nih buat aku marah lg. Kemarahan kumulatif tuk minggu nih pon xstable lg. Dh dtg marah baru. Brp game je aku menang. Xpe la kalah dota. Bese ah tu, kate game.

Dh mlm. Baring2 kat bilik pastu abg aku call soh turun amek barang. Shahril baru balik dr umah bakal bini die. Die bawak durian. 2 bakul + 1 kotak. Ade kot 25 bijik. Pastu 1 kotak rambutan lak. Wah! Pesta durian bermula tp bkn pesta rambutan. Aku xminat rambutan. Mak aku karate durian tuh lalu terbelah la beberapa bijik. Bapak aku xdpt rase durian tuh sbb die baru lepas makan ubat. Esok la ye abah makan.

Alkesah mak aku ngan bakal menantu die yg lg 1 yg bukan pemilik durian tuh, cerita bertarikhkan beberapa bulan dahulu. Die jual kain, pastu mak aku amek 4 set. Die soh bayar skali gus. Mak aku sentap sbb bknnye mak aku xmampu nk byr sume, mampu okay tp bunyik mcm sangat berkira ngan mak aku. Sedangkan exgirlfriend abg aku yg dulu tuh siap blanje lg. Salu igt kat mak aku. Kembali kpd citer asal. Abg aku amek 4 bijik durian nk kasi kat bakal bini die, mak aku usha la durian tuh tetibe mak aku mcm bengang sbb abg aku amek durian paling besar. Bunyik mcm xpuas hati je. Mak aku ngan bakal menantu tuh belum ade ape2 ikatan tp 2 2 ade perasaan yg mcm xkene je. Ntah camner la kalo abg aku tuh dh kawin? Hope dorg xde pape la. Mende hal remeh temeh je. Xde pape la tuh.

Durian yg baru dikutip sangat fresh. Rase durian tuh kaw2 gler. Aku dh lame xmakan durian yg camtuh. Ye ar. Aku dok KL. Mane ley jumpe pokok durian tepi2 jalan. Durian bli tepi2 jalan, durian tuh sume dh xfresh. Kdg2 xelok la. Pastu harge mahal. Dem! Penah kot bli 2 bijik MYR20. Pastu xsedap lak tuh. Lahanat nyer pakcik jual durian.

Esok nk balik UKM. Rase nk curik beberape bijik nk kasi rumate. Ye la, rumate dh bwk durian dr terengganu tp durian tuh dh xelok nk dimakan lalu dibuang. Kalo xbuang pon xpe kot sbb mak aku ckp, durian yg dh xelok boley buat tempoyak. Mende kitorg xtau, sbb tuh la campak dlm tongsampah. Rumate, bersiap sedia la perut anda. Aku bawak durian ye. I promise. Esok nk mkn durian lg. I love fresh durian!


---end of chapter---

No comments: