04 August 2010

Once Upon A Time In Japan

Chapter 62

August 4th 2010, Hari Memperingati Hiroshima Nagasaki. Terasa xsabar sgt nk tunggu tarikh nih sbb dpt kuar ngan dak2 kelas. Last skali kuar pon kalo xsilap time bufday Sayza. So sgt eksaitet nk g siap pinjam kamera rumate. Oh shit! Dress code: formal. Dem gler. Aku xske tol tema cemnih. Tepikir gak nk soh Prxcha hantar aku balik umah sbb nk amek suar slack. Mende baju kemeja pon pinjam rumate nye. Gemble je ar pki jeans. So xyh pening2 pale nk carik suar slack. So buat deal ngan Nami ngan Acap. Setel, dorang nk pki jeans. Kembar aku lak, Ismeth nk pki skema2 lak. Aduh! Mesti die rindu zaman matrix die kot.

August 3rd, Arep post kat fb nk buat passport sbb nk g jepun. Saje je nk buat org len sentap. Die tag la aku, Ismeth ngan Ieda. Hasilnyer, berpuluh2 komen. Mostly komen dtg dr aku. Arep xbyk komen. Shit tol! Aku pon ade post gak pasal nk g jepun. Hasilnyer ade beberapa bunch of kids yg terpedaya ngan tipu helah aku. Junior KDO bernama Nurul Ilyani pon terpedaya gak. Sian, baru 1st year, dh ditipu senior. Mesti die xsabar nk masuk 2nd year sbb ley g jepun. Mataap lak ternampak aku komen yg aku nk jahit baju sejuk. Kimak tol Mataap! Camner la die ley nmpk statement aku tuh. Die siap post kat fb, die budak fesyen slalu dikutuk aku, pastu aku nk jahit baju lak. Die ckp aku ske designer fesyen. Sangat pukimak! Aku jumpe ko, aku bakar kerak ko hidup2! Maria Ozawa xterkecuali dlm citer nih sbb dh kate aku nk ke jepun. Bodow mereka yg kaitkan ngan Maria Ozawa.

5:30 am, aku dh terjage. Sbb dorg ckp nk kumpul kat bgnn nuke kol 7:15. Fuck! Mane ade bus zon 3 jalan kol 7! Mustahil la ade org rajin g kelas 1 jam awal. Ade 2 makhluk budak nuke soh kejutkan die. Sayza ngan Ismeth. Tepon Ismeth 3x tp xangkat2. Nyenyak gler die tdo. Sayza lak, aku call 4 4 no die. Sume xangkat. Brp kali masuk voicemail. Sangat dem! Tepon balik Ismeth, baru die angkat. Bagus ah! Arep ade kejut die spt yg diarahkan aku. Tunggu spi 7:20 pastu amek bas.

Cam haram, kate kompol kol 7:15 tp bas xde pon tunggu kat dpn bgnn nuke. Penat je aku bgn awal2. Kalo aku tau, aku nk bas kol 8:30 kot. Destinasi UNITEN. Universiti Tenaga Nasional aka Nagasaki. Xpenah jejak kat sini kot. Siyes bangunan nmpk lawa. Malah lg lawa drp UKM tp xpe, UKM legend. Banyak bonggol kat situ menyebabkan bas lambat. Akhirnya sampai kat FTSM. Dorang xpanggil fakulti, tp dorang panggil kolej. Xsempat nk daftar, masuk la dewan. What the fuck! Conference! Terus rase nyesal dtg. I hate konferens!

Conference is a type of meeting and someone is talking shit in front of you. Demmit! Aku kebosanan. Dok kejap pastu makan. Nasik lemak dihidangkan sebelum konferens sebenar. Tahniah! Extra ngantuk. Cepat2 bukak buku Diabetes Melitus, Cara Kawalan dan Rawatan. Abes gak la 3 4 chapter. Risau kot kene diabetes. Suraya beli buku sblm konferens, dh abes dibace. Bapak laju gler. 100++ muka surat. Aku brp helai je. Pastu dorang pasang video interview survivor bom tuh. Datuk Razak kot name die. Die ckp:

"Kasi mangse bom minum air, mati pulak"
"Pastu masak air sungai, kasi org lain minum, mati gak"

Ade la sikit2 statement Datuk Razak tuh berbunyik lawak. Tp sayangnyer aku xigt ape lg yg Datuk Razak tuh citer. Papepon, part video tuh baru seronok compared to the conferens.

Kate Albert Einstein setelah ditranslate: "Kalo die tau kuasa atom tuh camtuh, die sanggup jadik pembuat jam"

Kuar Dewan Kuliah 1 ngan rase ngantok sambil lapar. Pastu dgr citer Dr. Faizal nk call bus amek kitorang. Die xnk kitorang bosan kat situ. Terbaiklah Dr. Faizal! Sangat memahami. Shila ckp, her fairy godfather, Dr. Samudi pon tdo time konferens. Ade gak profesor2 yg tdo. Dh kate konferens. Bukan konsert Avenged Sevenfold. Kalo konsert a7x, aku dh headbanging sampai mati dh.

Kuar amek makanan. Nasik ayam lak. Ragut 1 bungkus pastu tangkap2 gambar ngan Cici. G merata2 tempat amek gambar. Acap amek air kotak laici tuh bapak banyak gler. Simpan dlm beg. Aku ade gambar sbg bahan bukti. Sambung tangkap2 gambar lg, pastu lepak tunggu bas. Budak2 dh berambus ke tempat tunggu bas, aku, Lan, Yusri tapau nasik ayam. Aku amek 3 tp Lan amek 4. Gler sayang rumate! Aku kebas kot 3 3 set nasik ayam sebab rumate jadik chef kat pesta konvo.

Harinih 5 mangkuk nasik dlm perut. 1 nasik lemak, 4 nasik ayam. Kompom nnt aku sakit perut. Asal dpt makan free xkesah la. Tp aku xrase sronok harinih. Walopon gambar berpuluh2 terukir. I donno why. Maybe panas kot sbb tgh hari. Maybe aku ngantok. Maybe aku xdpt jadik presenter mase konferens tuh kot. Ntah la. Ade bbrp ekow ckp best, tp x pada aku. Nvm, harap2 ade event lg yg memerlukan budak nuke kuar. I wanna take pic some more. Atleast, aku jadik part of this konferens.


---end of chapter---

No comments: