03 August 2010

Long-Term Effects

Chapter 60

Today will change my behaviour start from tomorrow onwards. Sbb ape? Sbb harini berlaku mende2 yg efek sikap aku and future aku dlm jangke pendek dan dlm jangke panjang.

1. Aku g kelas Fizik Atom pg td. Aku malas sgt nk g plas aku sakit perut. Tp tah nape tah, aku g gak. Kesannye, aku buat lab report dlm kelas. Aku xpaham ape yg die ajar. So tah camner la result aku tok subjek nih nnt. Mesti aku xpaham sampai abes sem nih.

2. Mase otw g kelas, nek bus zon 3. Mcm bese pasang mp3 dgr Avenged Sevenfold. Sampai fakulti je, time turun bas, tetibe earphone sblh kiri xley dgr. Shoot! Lepas nih, aku xkn dpt menghayati bait2 lirik lagu a7x. Earphone berjaya memusnahkan hidup aku. Camner la mood aku nk g kelas nnt. Jgn spi xdpt fokes studi suda. Yes, lagu a7x ley efek mood studi aku. Kurang music, kurang studi.

3. Mase otw g Fizik Moden, Kellie xsehat. Dh janji nk g Pusat Kesihatan kol 2 tp kene cepatkan sebab die nmpk teruk sgt2. So aku ponteng kelas Fizik Moden. Mende aku xkesah pon ponteng kelas nih. Aku nk g PK sbb aku nk minx ubat cuci darah tp die soh aku cek darah lak. Ade diabetes ke x. Igtkn ley teman Kellie spi kolej die tp aku kene masuk makmal perubatan lak. Kellie terpakse baling songsorang. Seram nk kene cucuk nih. Rupenye2 jarum pendek gler nk mampos. Cume nk cek darah je, bkn nk derma darah. Paras gula dlm darah, 4.7. Yay! I'm normal! Xde diabetes. Boley la makan byk2 tanpa risau. Pastu dpt ubat antibiotik 60 bijik. Ulang taip, 60 bijik. Kena habiskan dlm mase 1 minggu. Thx doktor PK ngan doktor kat makmal sbb beri layanan yg baik. Oh lupe, mase dlm PK, ade blood-sucking animal jenjalan kat baju sejuk aku, doktor tuh nmpk, pastu die soh aku buang mende tuh. Die yg cuak, bkn aku. Reaction doktor tuh kelakar.

Jap td g banci kat Dewan Besar KKM yg xbesar pon tuh. Isi la form yg dorang kasi tuh. Pastu tulis la yg aku nih budak nuke. Sambil2 tulis, sambil2 berharap agar kerajaan buat eskeleter dr kafe fakulti sampai makmal nuklear. Tinggi kot! Mendaki bukit 45 degree. Pastu ade tangge lak nk g lab. Dh dlm lab, ade tangge lg nk masuk bilik makmal. Sangat dem! Tiap2 isnin kene berlari panjat segala bagai tuh. Plz pasang eskeleter. Xpon, buat keretapi dr fakulti spi bgnn nuke. Baru aku vote kerajaan nnt.

Yg paling best dpt tau gula dalam darah, 4.7. Sangat cuak kalo aku ade diabetes. Aku siap bli buku diabetes kat Pusaneka lg sbb cuak nnt aku kene. Kena kaji mende2 yg terlarang untuk dilahap. So mende yg merayap2 kat muka aku nih bkn disebabkan diabetes tp kuman yg hidup nomad sebenarnya. I found my new hobby, taking drug. Yeah, aku ske makan antibiotik. Harap2 mende kat muka aku nih hilang. Kalo x, nnt aku buat facial treatment.


---end of chapter---

No comments: