08 August 2010

The Greatest Chef Ever

Chapter 68

Rumateku kini pandai memasak. Die jadik chef kat Dataran Gemilang sempena Pesta Konvokesyen. Tiap2 hari die balik lambat. Jeles kot! Kalo fakulti aku ade buat masak2, kompom aku register tok jadik chef.

Hari Jumaat, aku balik umah. Xgtau sesape pon kat umah tok sambut kepulanganku. Sesampai je kat umah, dh berbau org bertukang. Kat umah, mak aku sorg je yg bertukang. Kari daging. Pehh mantap. Dh la hampir mati kebuloran, tetibe makanan seindah syurga tgh diprepare. Maka masaklah aku 6 ekow ikan masin. Ikan tamban. Banyak gler babi tulang ikan nih. Xberapa minat sgt tp telan je sbb kari with ikan masin merupakan sejenis kari yg maha power dr segi rasanya. 2 pinggan spt biasa, jumlah tertanam nasik dlm perut aku.


Mlm tuh lak aku mengidam makan sambal telur. Berkurun xmakan mende alah nih. Rindu sakit perut disebabkan beliau. Nak masak sambal telur tp mak aku ckp cili yg dh diblend xde. Maka aku berlari2 anak menuju kedai mencari telur ngan cili kering. Note: cili boh xsedap! Pastikan cili tersebut segar dr blender. Lantas, mak aku menyiang cili tersebut dan merebusnya.


Mase tuh aku ngah tgk tv. Merebus cili xmenghasilkan bunyi pop spt yg dihasilkan apabila campak Magnesium strip kat dlm air. Tetibe bunyik org bertukang. Bunyik yg lebih sedap drp lagu2 melayu, korea, jepun, hiphop, michael jackson. Malah bunyik Vuvuzela pon kalah gak. Cuma setanding lagu Avenged Sevenfold je. Mak aku dh start masak sambal telur. Nak tolong tp xtolong2 pon. Last2 dh siap terhidang. Sedih kot xdpt masak sendiri. Jeles terhadap rumate xmeleset.


Makan la sebijik telur. OMG! Mak aku adalah dewa pedas. Sumpah pedas tahap beyond the limit of expectation. Nih 1st time aku rase sambal nih kaw2 nyer pedas. Besenyer, sambal tuh dikira pedas kalo berak, bontot terbakar. Tp yg nih, mase dlm perut dh rase something is burning. Serious xpenah rase sblm nih. Pedas to the power of infinity. Kalo kira dlm kalkeleter, maths error. Thx mom for the new experience. Harap2 mak ley masak pedas lg. And please teach me how to cook like you.


---end of chapter---

No comments: