14 August 2010

Eclipse Never Happens Everyday

Chapter 76

Ohtidak! Nih bukak citer Twilight Saga tuh. Seriously i hate that movie. Sampai citer tuh abes thn 2012 nnt pon aku akan sentiasa benci. Nih versi aku nyer citer. Konsep same, citer pasal vampire. Tp nih vampire versi baik. Xde konflik2. Xde love story. Sume xde. Makanan je ade.

Jumaat, pose #3, abg aku amek aku kat UKM. Aku ley balik sendiri kot, nape abg aku perlu dtg amek aku? Bgs la cemtuh, aku demam kot, xde ar kene tunggu bas lelame. Plas, kitorg menyinggah bli makanan kat pasar malam kat hentian kajang. Bli kuih seri muka tok mak aku. Sesi perbualan manja abg aku ngan brader kuih

"Nih harga camner nih?"

"1 4posen, 5 2ringgit"

"okay bagi saya 2ringgit [nyaris tergelak]"

Hello brader, fyi, kitorg nih mahasiswa. Kitorg xfail SPM. Xperlu la ajar kitorg maths, aku ngan abg aku pandai maths okay! Mende simple maths je kot. Sah2 la 5x4=2ringgit. Papepon, thx brader tuh sbb kitorg tergelak. Dpt gak mak aku makan kuih feveret die.

Pastu aku g bli kuih popia basah. Jap, popia basah yg ade sambal tuh ke? Ntah la, tp popia tuh yg kaler merah yg pedas2 tuh. And then aku g bli cakoi. Pehh, its my feveret. Aku bli 3ringgit, die kasi 9 je. Aku tau la 3x3=9, xsalah kot kalo kasi ekstra. Dh la bulan pose, kalo sedekah pahala berganda2 kot.

Mane air soya? Soya campur ngan mende2 lain ade ar. Soya cincau. Dem! Aku xske. Soya dh tercemar, balik la ngan muke bengang sbb xde air soya yg xcontaminated. Dh bengang, last2 carik air soya dlm kotak. Terpaksa kot. Kalo xde, mesti aku dh bakar rambut aku.

Bukak pose makan kuih-muih yg beraneka tekstur. Mak aku lak buat kuih ape tah kaler ijau dlm die ade gula melaka. Lupe nk mention, ade keropok lekow dr terengganu. Sangat sedap. Bukti, sume adik beradik berebut makan keropok lekow tuh. I miss that atmosphere. Tengah kunyah2 pon tgn tuh cpt2 merampas keropok lekow dlm mangkuk. Last2 aku makan kuih ngan kopok lekow je. Aku kenyang tahap mcm dugong bunting. Xdpt nk sumbat mak aku masak ikan keli masak asam pedas ngan ikan patin. Oh patin, xdpt nk menjamah kamu! Tp makan je lepas kol 11. Yay, patin di dalam perutku.

Sangat seronok berebut makanan ngan mereka2 yg kelaparan. Baru terasa nikmat bulan pose. Rindu bukak pose ngan mak. Bile mak nk masak nasik tomato, nasik lemak, rendang and the geng? Lame xmakan makanan tuh yg mak masak sendiri. Cume nasik lemak je mak ade masak baru2 nih. Bile lg nk balik umah nk bukak pose ngan family? Cam bese ar hari Jumaat.

No comments: