01 March 2010

Time Abuser - Im A Procrastinator

28feb-1 lagi malam yg mcm xberpenghujung...biasanya aku akan menginsomniakan diri aku kalo aku ade exam pada keesokkan harinya...maka,nescafe sekali bantai 2 sachet...wah,sachet...xnk panggil bungkus...bosan dengan ayat2 biasa..tp arini aku memecahkan rekod terbaru,xtido sebab nak siapkan report...1st time nih beb...xpenah aku buat...sanity is slowly slipping from my hands now...aku metamorph kepada orang yg lebih rajin...rajin itu adalah ciri2 therealikmal...adalah mustahil untuk aku mencapai moksha dan menjadi therealikmal...butang rajin dlm cerebrum aku ter-on dengan sendirinya kerana aku dipaksa menghantar lab report pada jam 2...tp nape malam isnin baru nak buat?itulah objektif post ini dikarang...sebenarnya ahad malam ngan isnin pagi adalah sangat sinonim ngan masa2 menyiapkan report...bukan aku sorang je...infact,majority dak kelas camtuh...

Im A Procrastinator seperti tajuk diatas...exactly...aku xpenah dpt keje je,terus buat...no no no..its not me...aku akan relax dlu,enjoykan hati,buat mende2 yg xpatut dlu...*ye!mende yg xpatot buat,wajib disegerakan kerana ianya mudah*...pastu,kalo rase esok tuh nk kene anta keje,baru la usha keje tuh...stiap kali buat keje je,mesti terase nyesal xbuat awal2...dari kecik kot...time skola rendah,aku akan siapkan kerja skola lepas kol 9:30...time tuh la baru ngade2 cari buku...pastu tehegeh2 nk siapkan...kalo xsiap,g skolah awal2 tiru member2 yg dh siap...

gene procrastinate aku yg sgt recessive yg diturunkan dari belah bapak aku*barangkali, kerana jarang aku tgk bapak aku basuh pinggan*telah dilatih tiap2 ari dan akhirnya menjadi dominant...jelas terbukti contohnya lab report nih la...paling teruk aku start buat lab report kol 10am...ade 4 jam je mase nk siapkan report...g jumpe member siapkan report sesama...dlm erti lain,meniru/mengkaji/mengusha/merujuk/memahami/meminta bantuan/meraih simpati/mengharap/mencari inspirasi lab report member...tp member2 sume dh nyaris siap...ade lubang2 kat dinding je...aku baru nak cari besi nk dibuat tapak...last2 aku anta report setebal pamplet tawaran hebat harga runtuh carrefour...member2 sume anta report setebal kamus dewan bahasa dan pustaka edisi keempat...contoh lagi teruk,tutorial elektrik meknet...soh anta ari jumaat...aku anta 3hari lepas duedate yakni ari isnin...tp xpe lecturer sporting...Dr. Zalita terbaik!!


aku ditakdirkan menyelak lab manual kol 11pm...orang sume dh nk masuk tido dah...kalo yg dh tdo,saliva yg dh basi tuh meleleh,sangat cukop dimasukkan ke dalam burette untuk buat experiment titration or dalam bahasa melayunya eksperimen titratan...geli lak bunyi titratan...membaca bahagian introduksi,monolog dalaman:dem!panjang gile lahanat...!membuang sikap2 negatif ke luar tingkap lalu aku menyalin sebijik2 ayat introduksi tuh...baru copy beberapa baris dan lajur,didatangi rase ngantok...dh kate wat keje tgh2 mlm...maka rase ngantok itu diterima dgn hati terbuka...rase ngantok menjelajah seluruh otak aku...nak minum nescafe,xde...kraker faveret aku jacobs hi iron pon dh abis...xde mende menemani aku malam tuh...monolog dalaman:mati la aku malam nih...

dengan dendangan lagu2 bergenre melodic metal oleh Alesana*ye!aku ske lagu2 rock setan yg mengajar erti kehidupan* volume:100 +aku melalak nyanyi sbb rumate xbalik lg,volume:20-20000Hz frequency membuatkan aku bertahan spi 2am...progression:dh spi bhgn data...3x ulangan album The Emptiness dimainkan dicorong speaker laptop aku...progression:xde kemane2...still bhgn data...maka,Avenged Sevenfold pula mengambil alih tugas untuk menghiburkan aku...5album yg lagunya minimum 5minit dimainkan tp xplay sume lagu pon,menyebabkan aku terus menyanyi xhenti2...dh tau keje tuh belambak,boley lg nk tangguh2...

check ym ade beberapa kerat budak kelas yg on9...sumenye buat report...so ym la ngan mereka2 untuk mengesahkan 1 formula iaitu formula efficiency,memakan masa selama 1jam30minit agaknye...1formula je beb bkn memahami 1bab matematik...formulanya ialah cps/gps....tuh je...sumpah xley bla...walopon aku dh tau formula yg dicari2 tuh...still stuck kat bhgn data sebab salah kira...terus decide xnk buat...post kat facebook "aku xnk wat lab report la lahanat!!!"...ade member komen "aku xnk buat math la lahnat!!!"...sangat kesian kat die sebab die ade exam maths arini dan aku paham perasaan itu...tuh xtdo studi maths...wa tabik sama lu...agenda diteruskan dengan menyanyi dan berym...

dengan menjadi salah sorang daripada procrastinator2 seantero dunia,aku terus melalaikan diri spi kol 8am...dengan vision aku yg nmpk katil je ngan kebuluran yg melampau,aku terus kuar g bilik studi dewan anuwar mahmud aka dam bkn dem...diketemukan dengan member2 kelas kat sane..sume wat lab report yg sangat menyakitkan hati dan sangat membunuh tuh...makin lame makin rmi yg dtg...sume mcm dpt tau prophecy yg mengatakan bahawa dam adalah tempat terbaik tok siapkan report...nearly 5jam kat dam buat mende alah tuh...last2 siap...kelegaan jelas terasa spt minum eno pati halia kalau perut masuk angin...

(dengan sedikit ilmu didada,maka muncullah ayat2 akademik dibawah...sila amek nota ye)
pukol 2 lebih,berjalan memanjat bukit bersama 3 member kelas nk anta report...sangat memenatkan...otot2 kaki membuat anaerobic respiration...lactic acid dirembeskan demi mendapatkan oxygen...sambil2 berjalan,molekul2 glukose yg tersimpan dalam lemak digunakan supaya aku selamat sampai ke bangunan makmal nuklear...lepas tu,perjalanan ke bustop yg diapproximate 200meter menyebabkan muka dan tangan aku disinar oleh cosmic ray selama 2minit..nasib baik lapisan atmosfera berjaya menempis sedikit sebanyak sinaran itu...xde la aku mutate jd the hulk ke...medulla oblongata juga gagal berfungsi dengan baik atas pengaruh ngantuk menyebabkan aku jalan xbetul...sangat xbalance...oleh kerana msia terletak di garisan khatulistiwa,maka matahari berada sejengkal di atas kepala menyebabkan aku rase panas gile...dengan memakai baju kolar-t berwarna kelabu yg emissivitynya xspi 1 yakni bkn black body,*emissivity-kebolehan menyerap tenaga yg diradiasikan oleh sesuatu objek*bajuku juga dpt membias pantulan haba...heat yg aku absorb drp surrounding berjaya dikurangkan...kesan kepada sume reaksi2 diatas menyebabkan aku berpeluh...peluh bergalen2...penat aku lap2 peluh...tp kuar gak...dem gler!!!jeles kot mereka2 yg xberpeluh...the end di sini...

sebagai penutup,lecturer aku ade ckp sume mende buruk mesti ade kebaikan cume ikot perspektif masing2...apabila diedit ayatnya maka jadila ayat baru...kalo perkara itu xde kebaikan langsung,pandai2 la kite create kebaikan drp setiap keburukan itu...kebaikan yg aku jumpe:1- dapat mengeratkan hubungan sesama insan yg besifat 'suke tangguh2kan keje' yg lain...2- menjadi lebih bijak menguruskan masa time emergency...3- menikmati malam2 yg membosankan...*xde kaitan*

---ikmal ahmad has signed out---

No comments: