25 March 2010

Sleep is a Good Medicine

[themissingikmal season 1 episode 19]

What will you do when u have kuiz or exam on the following day? Pastu exam tuh exam "feveret" ko plus xde memori indah lgsg antara ko ngan subjek tuh. Kalo aku, mesti la aku stay up spi abes waktu exam dgn harapan aku ley bace buku. Exam ngan xtdo mlm sgt xdapat dipisahkan. Ibarat telur dihujung tanduk, pecah sebijik ditambah ke dalam maggi kari. Sry ah BM aku sumpah teruk. Ni sume salah Che Ya yg ajar BM form 5. Ske citer2 adult muvi ngan kitorg setiap kelas. Tgk BM aku B4. Dem! Tujuan episod 19 ini dicoret bukan nk kutuk orang. Sambung balik. So segala2 aktiviti yg mengerah tenaga manusia dilarang sama sekali sebelum malam menjelang. Praktis golf dibatalkan. Aktiviti masyarakat kutip sampah kat tgh2 laut cancelled. Program memecahbelahkan umat manusia juga terpaksa ditangguhkan. Xde la peluh untuk waktu petang. Cume tdo kejap nk boost energy tok program mlm tuh.

Hatta, senjata2 pertahanan diri drp ngantok dibeli dari pasaran gelap aka Hmart aka kolej aku nyer mart. Senjata2 berteknologi tinggi dengan dos yg amat sikit tp kesan yg amat dahsyat iaitu Nescafe Rich x1 Nescafe Regular x1 Maggi Kari x2 Cloud9 x1 dan Shaver jenama Gilette x3. Jap, shaver tuh rumate soh bli sbb die g library wat keje. So, shaver tuh xjadik senjata aku cume kalo aku pinjam, boley gune tok taktik serangan gerila. Bekalan2 ini sangat diakui kehebatannya dan kejayaannya kerana para saintis pernah membuat eksperimen menggunakan senjata ini terhadap tikus putih. Hasil kajian menunjukkan tikus itu xtdo semalaman.

12 ante meridiem hingga 6 ante meridiem atau lebih mudah 12-6 am, masa menjadi ulat buku. Aku yg manusia nih terpakse berperangai seperti binatang. Ulat tuh. Ketas A4 23 pages sarat ngan term2 bio plus high standard english buat aku skejap baca skejap tgk kamus skejap facebook. Tuh je keje aku xde mende lain. Kalo nmpk sape ngah on9 tuh, aku kaco die sbb meleleh kot air mata kalo usha je term2 bio tuh. Last2 sepatah haram aku xpaham.

G amek kuiz tp soalan sehelai je. Penat aku bace mende2 komplex + komplikatet tp haram mende2 tuh kuar. Pastu baru la teringat clue yg Dr MO tuh kasi. Soalan senang. Kebanyakkan soalan definition je. Tapi senang2 pon aku still blur gak. Total mark 10, aku rase aku dpt 2. Kire ade gak la markah. Tp sia2 je la aku berjaga tgh mlm mcm ngah kawal base takut kene serang ngan pengganas. Mcm fuck!

Abes kuiz g bli makanan pastu lahap mcm dh 10tahun xdpt makan. Time tgh hari lak tuh. Kompom2 la lg ngantok. Kelas maths kol 2pm aka 2 post meridiem. Sampai2 je terus terkorban 15 minit mcm kene tembak ngan ubat pelali. Sedap je tutop mata walopon kerusi dewan kuliah tuh xseempuk tilam kat bilik aku, kepala diletakkan kat atas beg aku xsesedap bantal aku tp nikmat die fuhhh rase mcm menang loteri 1 juta rupiah. Lecturer masuk, aku mule la berlindung drp pandangan lecturer. Si kosmet bername arep ni pon rupenye mempunyai penyakit yg sama. Kitorang ngantok gegile. Perjanjian KTAMS dimerterai dgn agendanya kami akan tido sejurus sampai kat sane. KTAMS adalah singkatan Kompleks Tun Abdullah Mohamad Salleh dimana terletaknya dewan2 kuliah bertaraf dunia. Lighting die kuning2 diraja tp malap siap ngan aircond sejuk tahap kalo letak ayam yg baru bli kat pasar Chow Kit, kompom xbusuk. Siyes super duper extra sejuk.

Abis kelas maths, menunggu bas zon 2 sambil menahan kepanasan tp still rasa ngantok xdpt dikalahkan. Sampai je KTAMS, terus mencari posisi mantap untuk mendapatkan kenikmatan dan memuaskan nafsu. Maksud aku nikmat tdo ye. Macam2 posisi dilakukan. Kaki atas kerusi, gaya berpeluk kaki, gaya kaki menjunam ke kerusi depan, gaya orang kene tembak ngan shotgun, gaya UKM dan pelbagai gaya lg dicuba. Tetibe dtg sorang minah kosmet nih bername sayza lari2 cpt2 dok tgh2 antara aku ngan arep pastu borak bed time story sikit den die dok kat lantai tdo bersama2 kami. Sayza nih same mcm kitorg gak xtdo mlm. Tanpa gangguan bunyi burung2 berkicauan, tanpa gangguan cahaya spotlight ngan lampu2 warna warni stage, tanpa bayu darat yg berkelajuan tahap 5 yg mampu menerbangkan lori minyak serta lembu2 yg bertempiaran, kitorang dpt tdo minimum 20 minit. Kitorang tuh sebenarnya aku sorg je. Dorang still sambung tdo. Tgk cara sayza tdo mengingatkan balik ape mak aku ckp, "jangan letak bontot kat bantal". Eh, kasar pulak bunyinya. Skali lagi. "jangan dok kat bantal, nnt bisul". Kalo dipikirkan balik mungkin maksudnye, kepala kat bantal time tdo so kene hormat tpt letak kepala tuh. Agaknye la. Tp sayza letak pale die kat kerusi lak. Kepale kat tempat letak bontot. I mean tempat duduk. Mcm dh terbalik lak ngan pantang larang org2 zaman purba. Whatever. Diagram 19.1 dan 19.2 menunjukkan posisi tdo yg digunapakai sewaktu kelas statistik



Diagram 19.1 Kepala diletakkan pada tempat duduk


Diagram 19.2 Posisi penyamaran

Diagram 19.3 Gaya bergambar selepas bangun tidur

Diagram 19.3 di atas diambil setelah 27 minit kelas statistik bersiaran secara langsung. Lecturer mmg xkn nmpk si sayza nih sbb teknik penyamaran die sangat sempurna malah kosmet2 lain pon xtau sayza ade dlm kelas tuh. Sayza in disguise. Tapi sayza ngan arep nih mmg tdo spi abes kelas. Siyes dorang hebat. Generasi hebat. Attendence dh sampai, dorang bangun, sain, pastu sambung balik tdo. Pehhh. Lagi la bertambah2 hebat. Mcm nasik lak boleh bertambah2.

Kelas stat pulak dh abis pastu g men golf lak ngan member koK. Plan nk jalan kaki drp KTAMS g driving range. KTAMS-mesjid-dectar-oval UKM-pavillion UKM-driving range. Bapak jauh gler babi sial. Perjalanan sejauh 2000 langkah itu mengambil masa lebih 20 minit. Nasib baik sayza hon2 mase kitorg otw g men golf. Masuk la aku ngan member golf ke dalam kete sayza. Drp 20 minit dpt disingkatkan kepada 5 minit perjalanan. Thx kpd perkhidmatan pengangkutan sayza sdn bhd.

Beberapa bijik pukulan bunker dilakukan sambil dipanah cahaya matahari serta didodoi setan bergayut kat mate buat aku xde mood nak main. Tapi peluh menitik2 gak membasahi bumi yg kering kontang nih akibat El-Nino. Kasi je la member abiskn bola golf yg aku bli tuh sbb aku pkir tdo je. Malas nk main. Balik bilik berjalan kaki tp nasib baik dekat.

Finally aku diketemukan ngan katilku yg cadarnya dh terkoyak xtau ape puncanya. Tdo lah aku pada pkol 8:47pm dan bgn 3:50am. Maka terciptalah entri ini. Entry ini dikarang setelah aku kene kick game DOTA online gune Garena sbb terdisconnect walopon ping aku rendah tp tah camner aku kene kick pon xtau. KIMAK nyer host!!! Xdpt nk berentap. Gler bengang sampai rase nak bom je host tuh.


---ikmal ahmad has signed out---

No comments: