10 March 2010

I Need Water

BEFORE YOU READ THE ACTUAL CONTENT OF THIS POST,PLEASE ANSWER THE TRIVIA BELOW

trivia:water and air?which one is the most important one?

jika jawapan anda:

water ~SALAH...reason: water adalah terjemahan bagi air dalam bahasa inggeris
air ~SALAH...reason: air adalah terjemahan bagi water dalam bahasa melayu
water and air ~SALAH...reason: xpaham soalan...pilih satu bukan pilih dua2
no answer ~SALAH...reason: ada jawapan yg betol

sebenarnye xyah jawab sebenarnya soalah tuh...soalan itu dikonstrak hanya bertujuan memperbodohkan mereka2 yang membaca post ini...jika anda tereksidentally terjawab,xpe,xde sape yang tau..xyah malu...

menurut ahli sains planetary dan geology planetary, ciri2 planet yg boley diduduki oleh manusia kelak adalah planet yg mempunyai air...air adalah sumber kehidupan...hidupan mikrobiology memerlukan air untuk membiak...membiak mengikut hierarchi classificationnye drp spesis dan akhirnya menjadi kingdom...alamak,nih bukan pasal discovery channel...tp xpe sj je nk letak fact sbb citer nih relate ngan biology...*abaikan paragraph ini*

aku yg berbadan kurus nih sangat suke minum air...diperintahkan oleh cikgu kimia,Pn Roslia Ahmad untuk minum 8gelas 1hari...tp aku minum lg banyak...sedangkan member2 aku sume xske minum air...kalo dh minum kompom la kuar balik...tp air tuh xkuar melalui jalan yg betul iaitu melalui proses defecation*mengikut bahasa melayu mudah ialah membuang mende2 yg xperlu*..tp kuar ikot kelenjar peluh...lari peluh,jalan peluh,baring peluh,berfikir pon peluh...ape mende yg aku buat je mesti peluh...dem


arini ditakdirkan untuk aku jatuh sakit. bunyi mcm kronik padahal demam jeh. diarrhea lg tuh*diarrhea=cirit birit*. rase nk ponteng tutorial Letrik Meknet aka LM*studen len panggil EM sbb E stand for Electric tp sumpah xsedap sebut EM!*. memandangkan lecturer aku pentingkan attendence, aku pon dtg la. pastu ade kelas Bio Rad pulak tp malas nk g. tunggu2 bas lelame last2 aku g Pusat Kesihatan nk gamble dpt MC ke x. puas la mengayat doktor tuh*doktor pompuan bernama Dr. Rahmah* pastu die kasi MC. pehh mission accomplished. tp amek ko,aku dpt 6 ubat skali gus. mati aku nk telan segale2nye. kalo vitamin ke xpe gak sbb sedap. ade rase oren. nih panadol la ape mende tah. siap ade 2 ubat gestrik sbb doktor tuh ckp perot aku kembung. aku ade gestrik ke?tidak tidak! kalo aku mati makan ubat tuh, family aku ley la amek insuran nyawa aku,g joli2 shopping segala bagai. atleast xsia2 aku hidup. ade pulak classmate ckp aku sakit sebab diet. owhtidak. xmungkin aku sakit sebab diet. mane boley.


sblm kuar, aku tanye doktor tuh efek minum air.*perbualan ini direkodkan*


ikmal: Doktor, sejak kebelakangan ni, saya slalu minum air. Ape efek minum air banyak2 huh?
Dr. Rahmah: ade x malam2 terjage g kencing?
ikmal: xde la pulak. berpeluh sakan je ade la.
Dr. Rahmah: owh, risau kalo slalu kencing malam sebab nih simptom kencing manis...
ikmal: (monolog dalaman: kencing manis???dh le family tree aku kebanyakkan ade kencing manis even bapak aku pon ade gak...dem!)
Dr. Rahmah: kalo xde kencing malam2, xde pape la tuh. Lagi 1, kalo ade luke xsembuh2, tuh pon simptom kencing manis gak...
ikmal: owh xde gak.
Dr. Rahmah: camtuh, xde pape la tuh.
ikmal: nasib baik. fuhh. lega.


balik je dr PK terus melahap pastu minum air sejuk sebanyak 24oz skali telan. dh settle makan ngan makan panadol 2 bijik, demam tuh dtg balik. ngade2. time doktor tuh cek xnk lak demam tuh dtg. kalo x, mesti dpt MC spi jumaat. pergh.


Paragraph*xnmpk mcm paragraph pon* ini dicipta khas untuk bagi credit kat Norashila Yusoff dan Kellie Miandal kerana mengambil berat pasal aku soh aku jage kesihatan. Sangat bermakna. Korang bestfren aku. thx again.


Lesson of the day, jgn minum air byk sgt. takut kencing malam sbb xnk kene kencing manis. owh dem!


---ikmal ahmad has signed out---

No comments: