08 March 2010

Seize The Day

This is a story that already tortured my thoughts by day and poisoned my dreams by night. There is no word that can describe how my heart is broken of the day that the tragedy happened. The Fight. The problem is still living inside me and i dont know how to fix it. Hoping that we can be bestfriends like those days.

~Sebelum peristiwa~
Aku kenal korang time senior bawak jalan2 g check kelas, pastu kite lepak sesame, makan sesame, g mane2 sume same2. Pape aktiviti kite buat sesame. The friendship became stronger. Tiap2 hari nak g kelas mesti naik bus ngan korang. Aku g kelas pon nak duk ngan korang. Walopon kite 3 ade latar blakang yg bebeza tp aku sangat hepi time jumpe korang. Sebelum exam, akan ade yg ajar kitorg yg xpaham.*yes,friends help each other*. Perjanjian dimeterai mengatakan kita akan blaja sesama pastu grad sesame. Kata2 yg aku igt start ari tuh sampai harini "Kita akan grad sama2". Sejak ari tuh, aku declare korang bestfren aku. Tiap2 hari gelak2 kaco2 sesame sendiri. Tiap2 hari aku hepi. Sampai final exam, walopon dh kuar dewan exam awal, still tunggu bestfren kat dalam yg ngah tunggu mase exam abis. Dalam bus zone U pon siap cakap nak lage2kan aku ngan somebody mase semester 2 nnt. Ending semester 1: sangat best

~Semasa peristiwa~
Aku mengharap bile dorg nk kaco2 aku tp xde pape yg berlaku. Mungkin awal2 semester,enjin xpanas lg kot. xkesah la. Tapi still lagi nak bergelak ketawa ngan mereka. Kelas2 bosan pon xrase bosan sangat. Sampai 1 ketika, segala2nya berubah. Punca:xsiap kerja dan xberi komitmen. Aku pon xde bagi komitmen gak, tp dorg gaduh sesama sendiri. Aku mcm xdipersalahkan pulak. Makin lama makin menjadi2. Aku cube mencari alternatif nak kasi sume ok. Tp, xmenjadi. Aku try dgr prob 2 2 pihak pastu aku sangat bersetuju ngan 1 pihak sbb die pon cube untuk berbaik. Pihak lg 1 tuh pulak mengambil langkah drastik declare putus kawan. WHAT THE HELL!!! Putus kawan is the word my heart cant take. Unacceptable. Last2 dorg menjauhkan diri. Kesannye, aku tersepit kat tengah2. Xadil kalo aku dok ngan sorg tp sorg lg terpinggir. Really hate it so much. "Ni prob aku ngan die, ko xyh rase tersepit". Ko igt aku ape?problem korang problem aku gak. Dh la korang tuh bestfren aku, pastu gadow, lg la aku rase tersepit ngan bersalah sbb aku xdpt solvekan masalah nih. Ko ade ckp kalo ade mende2 ko xpuas ati, ckp direct. Tp ko pon ade je ckp kat blakang aku time ko xpuas ati ngan aku. Tp aku xmarah pon sbb dh nature manusia camtuh.

Beberapa minggu kemudian, dorang dh ckp. Aku nmpk mase tuh aku dalam bas. Happy gegile. Rasenye sume dh kembali normal. Beberapa hari lepas tuh, ade 1 insiden lg. Insiden yg xperlu dijelaskan di sini. Lagi buat die bengang pastu terus delete member lg sorg tuh drp ingatan die. Mmg aku xboley terime. Running now will only make it worse. Skrg tiap2 hari aku g kelas semata2 nk sign attendence je. Jumpe korang ke x ke aku dh xrase pape. Hari2 aku skrg dh xmcm dlu. Xde mende best yg nk dikenangkan time aku dh besar nnt.
Mungkin ko dh jumpe kawan yg sgt sesuai ngan ko sampai kitorg rase kitorg dh xpenting lg buat ko? Tp tuh xmenjadi masalah. Masalah kite 3 nih. Secara jujurnya aku salahkan ko. Tolong blajar maafkan member. Aku nk kite sume grad nnt, sume rase gembira. No benci2. Merosakkan mood. Tp bkn ko je aku salahkan, aku pon salah gak dalam kes nih. Aku spatotnye cari jalan kite sume baik2 balik. Tp aku xde idea and aku xtau nk wat ape. Aku hanye boley berharap je. Aku xpenah putus berharap kite sume kembali normal. Aku rindu sgt2 semester 1 tuh. Nape sume kene jd mcm ni? Camner perjanjian tuh? Kalo anda yg membaca ni adalah bestfren aku ni, tolong pkir2kan. Plz appreciate setiap detik kita kat sini. Jgn bertindak mengikut perasaan and jgn salah anggap lak. Aku tulis post nih sbb aku geram ngan sedih sgt. Dh byk kali aku emo pastu elok tp kalo terpikir balik je, emo tuh menjadi2. Aku cume nak luahkan ape yg aku rase. Friend Forever. Peace.
Sorrow sank deep inside my blood
All the one's around me i cared for
And most of all i loved
But i cant see myself that way
Please dont forget me or cry while im away
---ikmal ahmad has signed out---

No comments: