20 March 2010

themissingikmal is Still Missing

[themissingikmal season 1 episode 18]

themissingikmal : am i in UKM rite now???
therealikmal : abis tuh ko kat nerr???
themissingikmal : r u sure???
therealikmal : pukimak ko!!!

Mereka berdua adalah orang yg same, Ikmal. Bukan 2 personaliti kat atas nih je ikmal tuh malah ikmal ade byk lg personaliti. Beratus2. Tapi sape ikmal sebenarnya?

Ikmal atau name sebenar ikmal ahmad adalah 1 daripada berjuta2 sperm bapak aku yg bertuah dan berjaya menembusi ovum mak aku. Kalo sperm lain yg memenangi hati ovum mak aku, kompom diri ini tidak wujud. Credit buat mak dan abah. The end di sini

Dilahirkan 24 september 1990 lebih kurang 4.00petang (GMT+08:00) Kuala Lumpur. Tetapi mengalami komplikasi selepas kelahiran. Menurut wanita melahirkan bayi bernama Halijah binti Mat(mak aku), aku demam selama 9bulan selepas lahir. Mengikut pengiraan ahli matematik al-khawarizmi, 9bulan=270hari adalah andaian beliau. Adakah demam tanpa henti ini menyebabkan gene manusia sempurna aku berubah kepada gene manusia yg mcm bangsat? Tiada jawapan. Soalan yang sama ditujukan kepada mak aku. Dengan sempoi mak aku menjawab: "agak ar...!teringin gak nak buang ko"..[jawapan itu adalah rekaan semata2]. Kalo mak aku baca, kompom mak aku xngaku aku anak dia. Sry mak, memain je.

Sebenarnye, slalu rase mcm xcaye aku dh masuk U. Sbb mase form3 dlu, ade cikgu yg xdiingat identitinya ckp, jauh lagi menara gading. Before that, apakah itu gading? Adakah jarak jauhnya menara gading itu dikira menggunakan lightyears yg digunapakai oleh ahli2 astrology? Ntah la, xpenah tau ape mende alah tuh. Cikgu tuh ckp, skrg baru nk pmr. Pastu spm pastu matrix or diploma or stpm. Baru ley masuk U. Tapi aku rase mcm mustahil je nk masuk U. Sbb dh le kat skolah xpenah serious. Keje jarang buat melainkan cikgu tuh bengis dan liar, baru aku buat. Name pon top dalam kelas sbb slalu ponteng. Ni ke prodak skolah yg berjaya?

Tp tepakse terima kenyataan yg aku nih dh jd mahasiswa. Ape speselnyer jd mahasiswa.? Yg aku tau 1 je, tgk wayang dpt studen prize. Sangat terpaling gemar[kesalahan tatabahasa didetect]. Skrg dh semester 2, tp aku xjumpe ape kehebatan aku. Sbb sume subjek xmemberangsangkan dan aku xde interest nk g kelas. Melainkan kelas golf[kelas yg ditunggu2 tiap2 hari]. Tp xde la power pon men golf. Dh 9bulan men golf, kdg2 miss gak time nk bantai bola golf. What a shame!

Tadi ade exam golf. Exam arini pukul gune wood[digunakan untuk memukul jarak jauh]. Semester 2 mmg main gune wood je. Kelas kol 8:30am pastu exam setat 9:30am. So ade la sejam nk praktis tp wood yg ade lebey kurang 5 batang je. Dak2 golf berbelas2. Camner? Terpaksa la bergilir praktis. Tp nasib baik aku sampai dlu so aku dpt la wood berkaler purple. Wood kaler purple nih telah diberi jantina iaitu betina. Sebabnye xtau nape tp sume ske pakai wood kaler purple nih. Yg ade bwk set sniri xde la pakai wood yg jadi pujaan ramai nih.

Praktis pon bermula. 1st shot, WOW! gempak! hebat! mantap! segala puji2an boley didengar kalo ade yg melihat. 2nd shot, PERGH! gile! power! dan mcm2 lg puji2an juga boley didengar kalo ade yg melihat. 3rd shot, PRO! terbaek! handal! and whatsoever. Diteruskan dgn pukulan ke 4 dan ke 5. Mmg terbaek ah. Bongkak mula menguasai diri. Rase mcm nk halau sape2 yg ngah main tuh g balik[100% rekaan semata2]. Dah xsabar nk exam sebab sume pukulan marvellous. Dah hepi2 pukul pastu dh start wat hal. Pukul je 5meter bola tuh travel. Pukul lg 10meter lak. Down yg teramat. Dh bengang, kasi la wood tuh kat bdk lain sebab rmi lg xpraktis.

Tgk org pukul spi 9:25. Dr Ruzlin yg ajar golf nih buat announcemnet exam setat 5minit lg. Rasa gelabah gile babi mulai terbit jauh nun di pelusuk jiwa. Cari2 wood yg org xpakai pastu sambung praktis lg. Tp kali ni gune wood sape tah. Xmcm wook UKM sbb wood UKM dh menopaus. Lembik. Getah pon dh xde. Maksud aku tpt pegang die dh xbest. Dh loose. Wood nih fresh dari laut. Mentah lg tp xberapa bergetah. Tpt pegang die xbest gak. Tp dh xde choice, gune je r. Bapppp[bunyi wood bantai bola]. Xbest. 2nd try, bapppp, ade improvement. Makin lame makin tertarik ngan wood yg xdikenali asal usulnya. Abis beberapa bijik aku bantai, g la tunggu kalo name aku dipetik. Penantian sangat menyeksakan. Rasa cuak mengalahkan cuak mase nk amek result Spm. Cuak menunggu mati pon xsehebat cuak menunggu turn ke kene pukul bola nih. Jantung pulak pam darah2 gemuruh. Badan xstabil pastu menggigil. Ade yg ckp tetibe sakit perut. Macam2 hal boley terjadi mase nk tunggu name dipanggil.

Name aku dipetik setelah 7 name dipanggil. Maknenye aku orang ke 8. Agak la kot, xsure sgt. Amek 5 bijik bola pastu drop kat green tuh. Pastu Dr Ruzlin ckp amek sebijik lg sbb 1st shot tuh testing only. So, no mark will be given for the 1st shot. Sbb dh tertarik ngan wood baru jumpe tuh, aku pon gune je la. Ade byk teori pukulan aku dh dgr, yg aku igt, "Always look at the ball before and after you hit the ball". Dr. + orang awam ckp camtuh sbb bola tuh kalo dh terbang, lambat nk turun so ade mase lg nk tgk bola tuh turun. Berpegang dgn ajaran Dr. ngan org awam tuh, aku hit je bola tuh tp still tgk lg green tuh. Dh terbang baru aku cari mane bola tuh g. I glanced up to the sky but i dont see any sign of bola tuh terbang. Its just an empty sky. Tapi yg len sume usha gak kat langit tuh. So rasenye mmg bola tuh terbang la. Cubaan mungkin berjaya. 1st ball yg betol2 nk diamek markah pon di setkan. Sume step dibuat sebaik mungkin pastu pukul. Bola naik 30 darjah berkelajuan 50km/h. Dem! Xtinggi. 2nd shot lak, naik tinggi tapi slice lak[slice=bola pusing ke kanan]. Skali lg, dem it! Bola ke 3 sampai ke 5 sume naik tapi xstraight. Ala2 slice gak. WHAT THE FUCK!!! Sume bola xmenjadi. Pastu baru aku tau sebenarnya aku xpakai wood kaler purple. Tp nk wat camner, mende exam dh abis. Nyesal seumur hidup. Down gegile. Termenung spi kelas abis pkir camner la nk dpt A tok golf nih. Dh le sem lps pon dpt B+ je. KIMAK tol! Nih sume gare2 aku salah gune wood.

Pkir balik aku dh abis RM5 x 9kali praktis = RM45 SANGAT XBERBALOI! Usha markah aku: 1,2,3,3,3. Paling tinggi sebenarnya 5 tapi aku dpt 3 je. So kire2 balik 12/25. Babi ape! Lg wat aku nyirap member lain yg pukul mcm hampeh maksudnye xsehebat aku, tapi dapat 4 sedangkan aku pukul lagi tinggi dapat 3. Sial tol. Tp nk wat camner, terime je la markah aku tuh. Minggu dpn ade test bunker lak[bunker = pasir]. Tp aku mmg ske pukul kat bunker drp gune wood. So aku kene praktis lg. Harap2 dpt 5,5,4,5,5. Xpon 5,5,5,5,5.

Im still wondering who am i and what will happen in the future. Mengharapkan tulang oracle meramalkan masa depan tp sayangnya tulang oracle itu dah abis stok. Stok baru datang tahun 2 jadik mahasiswa nanti. Skrg nih final dh dekat tapi azam xpernah nak buat. Rutin harian pon sama on9 memanjang, tdo memanjang , tulis blog panjang2 tp nk wat camner? Dh tuh hobi aku. Niat nk jadik golfer dh ditanam hidup2. Mungkin aku mmg xboley main golf. Amende lg yg aku ley jadi? Chef? Dh lame xasah bakat nih. Ade lak kuali kat bangunan nuklear. Nak jadi terrorist pon mcm xley je sebab ilmu kosong di dada. Xtau la ape future aku nnt. Penamat episod ini di sini.

themissingikmal is still missing.

---ikmal ahmad has signed out---

No comments: