26 March 2010

Please Make It Happen

[themissingikmal season 1 episode 20]


Pertengahan semester 2, ade perjumpaan KESAN atau nama penuhnya Kelab Sains Nuklear. Perlantikan jawatan dilakukan time tuh tp aku masok lambat. So tau2 je sume jawatan dh dijawat. Nak pulak aku pegang jawatan2 nih, kolej nyer program pon aku xjoin papepon. Hoh Siew Sin sebagai pengerusi, Fairuz Husna sebagai pembantunya, Syaza Nursyafiqah sebagai bendahari pastu yg len2 jawatan aku xtau. Dh kate aku masok lambat. Mmg ah xtau. Penting lak spi nk kene tau sume mende tuh. Xde keje aku nk amek tau.

Diriwayatkan bakal berlangsung 1 sesi makan malam bersama2 ahli2 KESAN 3 April nnt kat hotel mane tah. Bayaran yg dikenakan RM25. Tema formal. Bapak bosan. So, terus pkir nk pki kemeja bese ke, kene ade coat ke, nk pki jacket nuke ke, tie kaler ape, macam2 lg la. Semakin dekat ngan tarikh tuh, semakin rmi lak yg xdpt join. Dh sekow pastu sekow pulak tuh. Sume pasal kokurikulum, ade manifestasi la simulasi la tp siap yg malas nk join pon ade. Ade yg xnk join sbb ade Manchester United vs Chelsea la [nih paul. Die sokong MU, so die ckp MU vs Chelshit]. Sume agenda nih potong stim. So rase eksaitet nk g dinner nuklear dh jatuh kpd ground state. Energy yg direleased tuh berbentuk mood. Positively sad. Dh lame xgune kimia2 stuff nih.


Aku nk g dinner nih sbb aku nk bergambar ngan sume dak2 nuke je. Pasal makan tuh aku xheran. Xkesah la hotel tuh hidangkan nasik beriani ke, western food ke, roti canai ke, gule2 hantu ke, roti gardenia ngan marjerin ke, sume aku xkesah weh. Nak kasi dedak pon xpe. Sume mende tuh xbermakne berbanding bergambar ngan dak2 nuke. Reason aku simple, sbb aku nk ade memori pasal dak2 nuke sume pakai baju gempak2 walopon temanye formal je. Nampak sgt senior2 xde idea. Otak berkarat dan keparat. Tahun 2 nnt kompom aku kasi tema best2 mcm barbarian ke, pakaian yg xmatch colour ke, back to school ke, xde tema ke, xke best camtuh? Baru unik.


Walopon rmi gak yg xg dinner nih, xpe sbb mereka tuh bbrp kerat je. Still rmi lg yg g. So aku g gak sbb aku dh byr. Tp aku dh byr RM30 sedangkan org sume byr RM25. Tah bile la minah bernama Yuz tuh nk kasi balik RM5 aku. RM5 boley blanje makan tok 1 hari okeh. Xde la kebulow mcm gampang sbb kene ikat perut.


yuz : ikmal, 5 ringgit ko
ikmal : nasib baik ko igt
yuz : eh, mane aku letak nih, xbawak kot [sambil meraba2 beg]
ikmal : eh xpe, nnt je la... Kalo ko xbyr pon xpe, nnt mase ko nk masuk syurga, aku datang tarik ko masuk neraka... Tuh je
yuz : wahhhh [bunyi sentap]
ikmal : memain je la...


Yg g dinner tuh xlengkap 1 kelas, maka program yg dirancang sejak azali dlu2 tuh, nk celebrate grad tahun 1, akan cube dilaksanakan. Memandangkan exam dh dekat pastu note2 merah ngan biru dh mcm xde dlm dompet, yg tinggal singgit ngan 5 ringgit je dan beberapa posen, terpakse la buat kat dlm UKM nih. Tp nk BBQ kat ne? Kat dalam makmal nuke? Kat pondok bgnn nuke? kat dpn PTSL? kat DECTAR? Ntah le. Sume tpt mcm xley buat unggun api. Kalo boley nak wat depan Canselori. Baru gempak sbb nnt rmi la pakgad dtg bawak hammer nk hentak pale kitorg. Kertas kerja xbuat lg nih. Harap2 dpt settel cpt2 sbb time is running out bak kate muse. Harap2 plan nih dpt dikotakan. Please make this dream become reality.




---ikmal ahmad has signed out---

No comments: