28 February 2010

WAR: SCIENCE vs ART

*content post ini xsesuai bagi mereka2 yg senang sentap dgn ayat2 mencarut dan dinasihatkan untuk close blog ini...post ini dikarang kerana aku dah lame terima cemuhan/kutukan/kebangsatan/perlian/penghinaan orang dibawah...post ini juga dikarang untuk bergelak ketawa sahaja*


Dear Amir Mataab Abdul Rahim,

post nih mmg ditujukan kepada ko...motif: xpuas ati kot statement ko,"kitorang sume berpecah sume pandai2...aku deanlist,tarmizi g oversea,dinesh straight A STPM...ko sorg je 2pointer...2 point 6 la 2 point 8 la..."ayat paling pukimak besides ayat lahanat ko dlu:"kalo dah bodoh tuh,blaja camner pon,bodoh xabis2"...*walopon ko tujukan kat aku,sumpah aku ske statement ko*...ko 3pointer pon diploma je...kite tgk ko degree nih camner...ntah2 lebey kurang aku je..

ko tuh studen art...tau x ART Xsetanding SCIENCE...?sampah kat blakang toilet tuh dh boley dikira ART!!!kencing kat kertas lukisan,pastu anta kat Cikgu Azmi,kompom dapat markah 90%...berak kat cardboard pastu tunggu kering,pastu anta...mcm assignment...betape senangnya ART...subjek yg paling xmencabar...bahasa melayu nyer subjek lagi susah...nk bina ayat ko igt senang?

tp aku bukan nk compare ART ngan BM...tp ART ngan SCIENCE ok...org yg sambung belajar mengenai SCIENCE adalah orang yg bijak2 belaka...ko tgk skolah kite,brp je yg amek sains?16 je kot...xke ko bangge ko masuk sains ngan aku?banggekan tergolong dlm cendekiawan lasalle?tau pon ko...

eg tuh undeniably intelligent...sebab die murtad lasalle skejap...1tahun lari blaja skolah sains kot...jap,ADE X SKOLAH ART?mcm xpenah dgr je...sebab ape?sebab art xmemajukan negara pon...ulang taip,art xmemajukan negara pon...lecturer aku cakap negara menjadi maju sebab sains...negara xkn maju kalo gune spray wat graffiti kat sungai2 bawah jambatan weh...mcm kat pasar seni...its impossible

kalo nk citer dinesh,die bukan amek sains...xheran la die straight A...*padahal aku sentap kot...*monolog dalaman:kimak nyer keling...keling,title yg diberi mataap sendiri bkn aku...tgk SPM die,xde la semantap aku pon...die pon xley bawak sains...cukup kutuk dinesh...

SCIENCE ni tough ok!orang xde otak mcm ko,terberak jawab exam...kompom...bukti: nak kira 1 darab 1 pon nk kene tekan calculator...owhtidak...terserlah kebodohan anda...budak darjah 3 boley menjawab tanpe berfikir...

course aku sains nuklear...sains yg sangat kritikal...lg bertambah susah...banyak kira2...miss wong pon xajar kite sume trigo...miss wong nk ajar ketak je...*ketak=eg*...die pandang rendah kat aku kot...dem!kalo dh xde ilmu trigo,bertambah2 susah la jadinya...tetibe kene blaja bio lak...otak kene cepat pikap kot nk blaja nuklear...sbb tuh studen nuklear brp kerat je...sume golongan terpilih...

course ko,stakat gunting2 kain,jahit2...tampal2...xyh gune otak...buang otak pon xpe...xmencabar langsung...budak yg xg skola pon ley buat mende2 tuh...ntah camner la kain2 nk majukan negara....spi skrg aku berfikir...xde jawapan...xde org buat bangunan gune kain...xjadik...buat khemah boley la...terase mcm pelarian pulak...owhtidak

SCIENCE CREATE ART...dh puas kite gadoh pasal nih...tp still ko xnk terima kenyataan...soalan aku mase tuh: bagi 1 contoh mende yg xde kaitan ngan sains tp ade kaitan ngan art...?spi skrg aku xdgr jawapan ko yg wat aku percaya art is better than science...cube la terima kenyataan...

keputusan peperangan: SCIENCE menang lawan ART...mataap kecundang akhirnya...

aku sangat gembira tulis post nih...harap2 aku rajin nk taip sambungan citer nih ngan lebih pedas and lebih pukimak...abis pahale aku arini tulis post ni dow...hahaha...tp kekimakkan mataap tiada tandingan...aku admit...aku rindu setiap ayat2 carut ko...sangat gemar mendengarnya...harap2 ko mencarut kat komen aku...aku mintak maaf kalo aku ade terkasar bahasa weh...


---ikmal ahmad has signed out---

No comments: