23 February 2010

When We Are Going To Be Judge

cerita ini adalah realiti...mengisahkan bagaimana seorang pelajar bertungkus-lumus menghadapi peperiksaan...filem ini hanya dapat diceritakan melalui tulisan...sila akses wikipedia untuk memahami term2 tertentu kerana karya ini dihasilkan mengikut fakta saintifik yang benar,tepat,telus dan dipercayai...bimbingan ibu bapa amatlah digalakkan.



February 23rd,

12:00~should i or shouldn't i~
Aku bertanyakan kepada diri adakah patut g kelas teknik maths sbb tiap2 9trilion kali atom Cs-133 membuat pusingan(1saat),sangat membosankan dan xde input papepon...rase nak kuar kelas akan meluap2 tatkala kelas bermula...tp adalah rugi jika setiap 9trilion pusingan Cs-133 itu dibazirkan hanya melayari laman sesawang facebook didalam bilik...dengan bangganya membuat keputusan untuk g kelas teknik maths...the end disini...

13:00~semasa berada didalam kelas teknik maths~
nape mcm xde org???sume dh plan xnk g kelas ke???ohtidak...buku Letrik Meknet dengan tiba2 memunculkan diri sambil berbisik kepadaku"woi,ko ade exam Letrik Meknet esok"...dengan buasnya aku menyelak buku tersebut...kelas teknik maths tetibe berubah kpd kelas letrik meknet...bermula dengan bab6..tp nape bab6 bkn bab1...?persoalan yg bese ditanya...skati aku la nk start yg mane adalah jwapan yg bese didengar...baru tulis "current density,J=i/A",tetibe rase nak balik bilik...atleast aku ade tulis sumting kat ketas dan dikonsider aku dh blaja la gak...lecturer pon masuk kelas..*lecturer itu sangat misteri sbb namenye masih tidak diketahui..omputih kate UWO=unidentified walking object*...setelah lecturer itu berkata2,earphone mp3 keluar daripada beg,melayang2 dan melekat ditelingaku seperti ular tedung diseru menggunakan seruling...setelah beberapa baris equation selamat diukir seperti tulisan khat diatas kertas a4 yg dilipat 2,tetibe lecturer tuh dah malas nk ajar...(lecturer n student same je thp pemalas)...tgk jam baru pkol 2...monolog dalaman:1jam je kelas??nyesal dtg...ohtidak...bek aku men facebook...the end disini...

14:30~turon bas balik dr kelas~
dengan gembiranya mengorak langkah ke kafe untuk mencari makanan sbb jus2 penghadam dalam perut membuat rusuhan...melihat makanan...monolog dalaman:ape nih??mcm sisa2 org makan je??...suhu badan meningkat 10degree fehrenheit sbb bengang ngan kafe xde makanan...berlari2 anak ke bilik terus bukak facebook dan post ayat yg berbunyi "its 2:40...xde makanan..!KIMAK nyer cafe...apsal xtutop je???roboh je bangunan kafe lg bgs..."the end disini...

16:00~membuat bekalan nak exam esoknya~
skali lagi mengenai facebook...post kat facebook ckp "40% midsem nih...same mcm final...blablabla,enough facebooking...ikmal ahmad has signed out"...terus shutdown laptop...wah!aku berjaya shutdown laptop setelah 3hari xshutdown...terbaek!!pembelajaran bab 6 letrik meknet diteruskan...dejavu!seperti didalam kelas teknik maths,1 equation ditulis...conductivity,sigma=1/rho *simbol xdapat ditaip sbb xreti*,berubah mood tetibe...so sleepy...5minit membaca,2jam tdo...the end disini

19:00~breaking the promise that i've made~
kate xnk facebook...bgn2 je terus on9 facebook...ohtidak!!the end disini...

20:00~the study continues~
bab6 abis...phm xphm atleast ade bc gak...bab7 pon abis...same gak senasib ngan bab6...diteruskan ngan bab3...baru je start dh rase bosan ngan sunyi...memetik lirik drp lagu alesana(genre:melodic-metal),"the emptiness will haunt you"...kerana berpegang kuat dengan ajaran alesana,cpt2 telepon member kelas yg pernah dinobatkan queen time diner Le Vista Metamorphosis kat matrix dlu...identity:Nurfarizza Surhada...bergayut lebey kurang 26minit 12saat...cost:agak byk la gak...maths purba sikit:(26min X MYR0.15 per minute)+MYR0.07 tok 12 saat...xreti nak congak sbb tuh manusia mencipta kalkulator...tp xnyesal pon call sbb tagline kamdar:memang berbaloi..so dh xrase empty sgt...sambung study...the end disini...

February 24th,

00:00~the making of this blog~
dh sejam kot aku taip blog nih...nk wat ayat2 best mmg makan mase...1jam terbuang menaip blog...kalo aku bc buku,kompom dh rebah atas katil...nescafe rich akan menemaniku mengharungi malam yg panjang...motif:xnk tdo n nk study spi sok pg n terus amek exam...

***post akan diupdate soon kerana writer cerita ini tidak mengetahui apa yang bakal berlaku selepas ini***

02:00~call from a stranger~
henpon berbunyi...monolog dalaman:sape gile call aku tgh pg2 bute nih...usha #phone dlu...+447851919579...alamak nih bkn no clcm maxis digi...org luar negara barangkali..

me:hello
stranger:hello,may i speak to ikmal...
me:(monolog dalaman:err..camner die kenal aku?femesnyer aku...aku xmenang nobel prize lg...*rekaan semata2*)menjawab,yes speaking...
stranger:blablabla...*british accent*
me:gotcha...Tarmizi....sumpah aku xpaham statement mukadimah die...
EG tepon drp UK ke UKM...wah...68marhalah barangkali...pelbagai cerita didendangkan...rindunya bestfren...5bulan lari kuar malaysia...dh tukar taraf warganegara ke lom???gelak gelak dan gelak...ok babai...32minit45seconds...brp la die kene byr call aku...
THX TO EG SBB DISTURBING ME MASE AKU NGAH STUDY...rindu pada teman lama terubat...the end disini...

05:30~improvement~
letrik meknet,facebook,letrik meknet,facebook...tp lg byk berfacebook ngan member2 matrix+member skolah drp bace letrik meknet...skejap bab4,skejap bab3,skejap bab7,pastu bab1...aku pon xtau ape aku buat sebenarnya...2jam30mins lagi mase untuk dijudge...input:xtau la ade input baru ke x...output:banyak g toilet angkara molekul2 nescafe rich menunjuk perasaan kat small intestine barangkali...the end disini...

07:00~preparation~
"tak kenal maka tak cinta"...masalahnye,dh byk kali nk try kenal tp xkenal2 gak...ape citer...?ape yg bakal berlaku sebentar lagi masih menjadi tanda tanya...harap2 gene "last minute study" masih dominant dan xmutate akibat terkena sinaran di lab nuklear...kalo mutate,mati dowh...dh try sumbat2 ilmu dlm pale...neurone2ku tolong lah..perlu ke aku bli mamilgold nak kasi neurone2 itu berhubung...???dpt wat ke xdpt wat ke berserah je la...mcm xbese lak...aku pon kuar g tunggu bus...the end disini...

***post ini akan diupdate sekali lagi kerana writer sangat berdebar2 menunggu waktu peperiksaan bermula...***

08:00~the judgemant~
melangkah masuk ke dewan peperiksaan...name dewan:ketam...tp hanya sekadar name dan tidak memberi apa2 makna dan tidak juga memberi ketam free...alangkah terkejutnya melihat sume tpt duk penuh bhgn depan...monolog dalaman:sume studen gemar amek exam letrik meknet ke???...theres no answer to this question...nobody knows...bak kate Dr. MO,"saya berani kerat jari saya yang awak tak tau langsung"...*harap maaf,ayat ini dipinjam dan tidak memberi sebarang makna,hanya sebagai penguat ayat*...

08:05~percaturan antara hidup dan mati~
bukak je paper terus nampak #5...bercerita mengenai capasitor...tanpa banyak alasan,mata menyinar kertas soalan dgn operating voltage:840volts...diteruskan ngan part2 yg len tp still soalan 5...ade beberapa part yg xtau,maka berehat la otak...usha2 sekeliling mengharapkan ade lecturer lekat jawapan kat dinding ke...malangnya tiada...secara tiba2 seseme datang...owh dem!!malam sebelum exam ade beberape orang bercerita mengenai flu...4orang kesemuanya...statement aku:flu merebak thru facebook...rupenye betol...masin sungguh statement aku...tidak!!!kepala berpusing2 ibarat lighthouse...observation:byk tangan kanan xbergerak....mcm xde org menulis je...aku sangat riang diwaktu itu sbb rase mcm rmi xley jwb mcm aku...ehhh,1jam sudah berlalu...pelajar nuke,identiti:hafiz,koordinat (0,1)*berada dipaksi y* dan identiti seterusnya:abey,koordinat(1,1)*position vektor sikit* merenggangkan bisep tangan kanannya meminta kertas tambahan...dorang buat potret ke jwb soalan...?its frightening...adjust focal length mate melihat kertas abey,dem byk gler die isi...cuak aku tgk...tetibe rase nak sambung buat...

9:15~looking for insiration~
melihat soalan2 len,ade 1 part soalan #3 memanggil2 aku suruh mencuba...wah,aku berjaya...tahniah...tp 1markah je...camner nk aim 20/40???mcm mustahil je...maka,melihat sekeliling lagi sekali dgn berharap agar lecturer2 tengah berbisik jawapan sesama sendiri...tidak juga kedengaran...observation:manusia beransur2 pergi ke toilet...ade buku ke dlm toilet...?

9:30~cahaya kebenaran~
terlihat soalan #6...bunyi mcm kirchhoff's law...sememangnya tepat...sangat gemar dgn soalan ini kerana telah dipaksa diseksa disuruh beberapa kali buat kat matrix oleh Mr. Mustakim...berwajah pudge(dota character...swear sebijik) tp perut xberlubang...jari jemari membuat tugas mengarang kirchhoff nyer mende...dapat jawapan...nak transfer dalam ketas jawapan...kire balik,wth,len pulok jawapan nih..!!!maka terisi la jawapan yg len...nk wat camner...dh terisi,biar je la...proses penghentamanifikasi bermula dengan menggoreng ayat2 drp soalan definition...maka ditambah bawang yang dipotong dadu,serbuk kunyit secubit dan segenggam air putih...gembira membantai soalan2 itu...

10:20~making decision~
"perhatian pelajar2 sekalian,masa menjawab hanya tinggal 10 minit" kedengaran...banyak gigi2 berlubang masih tidak ditampal...kuantiti oxygen-16 didalam otak semakin berkurangan...neurone2 hampir lumpuh...bunyi sorakan pasukan cheer tok aku semakin pudar...akhirnya gigi2 tersebut dibiarkan berlubang...dengan banggenya meninggalkan dewan sambil menghembus nafas lega seperti terselamat daripada disabit kesalahan atas kes bunuh...secara tiba2,bunyi tilam dan bantal sangat kuat kedengaran...maka pulanglah aku,menaip penamat cerita ini....


conclusion:im so tired,lega,happy,lapar...thx to mereka2 yg membantu/menghiburkan/menemani aku di saat2 keheningan pagi buta...nak ke name anda dipaparkan?sangat banyak...dh xlarat nk taip...thx y'all...


---ikmal ahmad has signed out---

2 comments:

Anonymous said...

whre is my NAME?????????

themissingikmal said...

name ko bkn ke dh ade dlm IC ko...???
cukop ah..hahahaha