28 February 2013

It Pays To Read News

Sudah setengah bulan kerja dekat PERHILITAN (capital letters. its a must!) dan aku mula suka akannya. Sebelum ni tak suka kerja as a clerk tapi bila boss cakap "pergi la balik, makan" pada pukul 12.30 tengah hari, aku sangat suka kerja government. Lol. Belum lagi part lambat masuk kerja lepas lunch.

Kalau orang putih kerja 9-5, aku kerja 8-5. 8 jam. Apa yang aku buat 80% daripada masa kerja aku? Aku baca Yahoo News. Sepanjang setengah bulan, aku dapat melihat perubahan web page yahoo yang makin teruk.

Back to yahoo news. I read lots of stuff from asteroid to couple missing in Peru. From gynecologist hid his camera on a pen to grandma shot her two grandsons. From google glass to samsung galaxy s4. Oh pasal google glass, katanya akan release lagi 2 tahun dimana kita boleh tanya soalan sambil memakai spectacle-like google glass. Bermakna kita sudah hampir ke masa depan yang canggih dan umat manusia menjadi semakin malas dan tak berguna. Tapi google glass tu nampak menarik.

Printer 4D. Aku tak dapat imagine macam mana printer 4 dimensi. 4th dimension katanya adalah masa. Katanya lagi guna air so benda yang diprint itu bergerak. Ok bullshit.

How to deviate asteroid(s) from landing on earth and bringing humanity to bed? Hit them with a spaceship. Katanya ada asteroid almost 800 feet long yang tengah on the way ke arah bumi tapi tak langgar bumi. Dan mereka nak hit asteroid tu dengan kapal angkasa dengan jarak 827483201324943274618 m dari bumi atau senang cerita sangat jauh sehingga tak tercapai akalmu pada tahun 2022. Masa tu, malaysia dah maju, mungkin malaysia dah ada teknologi untuk control benda telepathically macam Jean Gray. Kalau Jean boleh belah air, rakyat malaysia boleh belah asteroid.

Male nurse dibayar lebih mahal daripada female nurse. Transgender berumur 6 tahun tak dapat masuk toilet lelaki. Ratu cantik (kind of) Israel boleh pegang senapang. Fossil berumur billion tahun. Stretchable battery. Scientist study pasal boredom in class and its relationship with depression dan sebagainya (yeah thats interesting!).

Kalau nak diceritakan semua benda yang aku baca memang mustahil la. Apa yang penting, mereka bayar aku untuk aku baca news. Sayangnya aku tak boleh blogging dekat sana sebab habis aku nanti kalau boss baca pasal PERHILITAN.

Selingan: tadi pergi kwsp buat akaun. aku ada driver hantar aku pergi kwsp kajang. rasanya kalau aku nak pergi hkl atau pergi shopping mesti driver hantar jugak. kerlassss!!

No comments: