04 February 2013

Bake Cake

1st of february, 1st ever cake aku bake.

Tiada masalah dicatatkan untuk membuat kek kerana semua bahan dicampak ke dalam mixer dan ikut instruction. Masalah yang timbul adalah untuk membuat whipped cream. Okay itu sangat azab.

More that 30 minutes kot aku guna mixer pukul whipping cream yang sepatutnya jadi sabun tapi tak jadi jugak. Tengok youtube pasal buat whipped cream tapi still tak jadi. Tak apa sebab 1st timer, lagi pun cuma trial je untuk buat kek Rudy. So kesalahan adalah dibenarkan.

Kek kedua aku buat 2nd of february dan aku rasa aku dah boleh nak masak kek. Sebab aku ingat instruction buat kek la kot. Lol. Tapi whipped cream masih macam anjing. Tapi better la berbanding 1st trial. Cuma aku tak pasti memang nak buat whipped cream amek masa atau perlukan whipping cream yang banyak untuk kembang jadi buih atau perlukan gula yang banyak untuk naikkan volume dia. Atau teknik aku salah? Ada teknik ke?

Nak upload gambar kek malas pulak.

Aku akan bake another cake dalam masa 1 bulan lebih. Cake orang putih punya cuma minus alkohol. Serious tak sabar nak bukak bakeri.

No comments: