01 February 2013

Cutting The String

Dengan melayari media sosial, aku rasa hampir keseluruhan hidup aku mati, tak bermakna, dan menjadikan aku loser. Facebook sahaja sudah cukup memakan kegembiraan aku tapi bagaimana la kalau aku terjerumus dalam kancah tweeter, instagram, pinterest atau apa-apa la yang internet ni offer? Serius jadi makhluk tak siap. Adik aku dah deactivate facebook dekat beberapa bulan. Akmal dah terminate dah dekat setahun. Hafiz dah terminate lagi lama. Tapi kenapa tidak aku?

Aku log in facebook hanya untuk main game sahaja lepas tu refresh page over and over again. Aku tak stalk, aku tak like page, aku tak komen dekat wall pelik-pelik, aku tak peduli pasal benda yang orang share. So kenapa aku kena ada akaun facebook?

Aku idamkan kehidupan adventurous. Aku nak panjat gunung, aku nak kayak kat sungai deras, aku nak berkhemah dalam hutan, campfire dekat tepi laut, nak selam dalam kubang babi, nak bungee jump, nak skydiving, nak kaya. Aku tak nak klik-klik mouse sambil bela lemak perut.

Seriously aku tengah dalam consideration untuk terminate akaun facebook aku for good as long as aku ada whatsapp yang aku boleh mesej secara percuma.

Leaving this boring coded world.

No comments: