15 February 2013

Pokok Meranti Itu Sihat Walafiat

Hari ini hari ketiga kerja sebagai *mute*. Aku tak pasti aku kerja apa sekarang. Kerani? Pembantu kerani? Pembantu operasi? I dont know. I just go to work and do whatever they throw me.

Atas dasar keberahsiaankannya, aku tak boleh cerita dekat sini secara spesifik. Cuma perlulah tahu aku ada sebuah komputer untuk tekan-tekan, save dan pangkah. Macam serius gila je kerja aku. Lol.

Day 3, aku ditugaskan untuk mengalih bahasa. Biasanya aku translate English to Bahasa which is very hard. Tapi hari ini aku buat peralihan Bahasa kepada English which is hard too. To make it even harder, terma yang digunakan adalah bahasa pejabat atau bahasa admin yang buat aku lagi tak tahu nak translate. Mereka yang berkerja di situ yang tiada ijazah exacerbates the situation. Im not proclaiming that the possession of degree certificate makes you a better person, cuma aku belajar bahasa inggeris lebih lama sikit daripada mereka so they are not much of help. Sekarang skan english aku, nampak kan aku pun lite-lite je?

7 muka surat dialihkan bahasa selama 7 jam berkerja. Penat. Tapi bila difikirkan balik, 7 jam of translation boleh buat aku beli lilin rambut dan tali pinggang lepas diskaun atau aku boleh beli berkotak-kotak green tea dan black tea atau aku boleh beli hashbrown, frozen wedges, frozen dory, rangka ayam dan pedal ayam dan beberapa kotak mancis. Okay la kan? Its worthwhile.

Konklusi 3 hari lepas kerja: Kerja ofis memang boring tapi kalau nak translate, kurang la boring. Boleh tak dorang bagi aku kerja, tapi aku balik buat kerja dekat rumah? Klik-klik boleh dilaksanakan di rumah lepas tu email. Senang je tapi nak jugak aku duduk dekat kerusi ofis tu. Haih.

Badan tebal kembali. Rasanya. Next week kena workout sebelum pergi kerja. 

Apa kesinambungan tajuk dan isi cerita ini? Tajuk itu dicipta tanpa sebarang maksud. Sekian.

No comments: