05 July 2010

The Art of Deception

[themissingikmal season 1 episode 40]

Minggu nih menyaksikan Uruguay main tipu lawan Ghana. I watched the match with my daddy, Encik Ahmad. Dia nak Ghana menang. But why? They are all black. I guess the "Say No To Racism" banner yg dorg slalu tunjuk before match pastu tangkap gambar kejap sangat berkesan. Back to the match, Uruguay nyaris kalah tp 10 saat before pengadil tiup wisel, sekow mamat yg men for Uruguay menepis bola kat dpn tiang gol sniri. Dia dihadiahkan kad merah pastu penalti adalah saguhati untuk Ghana. But then, mamat Ghana yg amek penalti tuh xnak gol pulak. At the end of the story, game tuh abes kat penalti 5-3 yang membawa Uruguay masuk next game, semi final kot. Xsure la. Dh xigt. Penipuan 10 saat terakhir membawa kemenangan. Mamat yg main bola tampar kat dpn gol tuh adalah hero dlm episod game tuh. Kalo x, Uruguay dh kene kick drp World Cup tuh. See, sometimes we must cheat for our own brighter future.

Atas nis intro je. Nak kuatkan tajuk citer je. The real story starts now. I was live with 6 brothers and sisters combined. When i was in standard 4, my brother, Hisham Ahmad died in accident kat dpn rumah aku. My "depan" definition is very near to our house at Brickfields. Time tuh new millinium. Baru sejam dua lepas celebrate new year. The next year, mula la aku berkecimpung dalam dunia penipuan. Wujud sebuah identiti yang perlu dirahsiakan. Camner nak rahsia? Kompom2 la kene tipu. Then my 2nd sister,angah buat problem pulak. Dia buat something that i cant imagine in a million years that dia boley buat camtuh. Seriously. Because of that, datang lg 1 problem yg menghancurkan rahsia lama. Penipuan tetap diteruskan walopon org awam tau kita suma tipu.

My family mmg simpan rahsia besar. Me neither. I have my own secret that i dont want to talk to anybody. Mereka bergelar kawan, mustahil aku nak citerkan. Bestfren or even my family also aku xkan citerkan. Just 2 org je yg tau and i hope they will keep the secret until i die. I hope so. When i think back bout it, its not a biggest secret ever but when i told to anybody, they might get it wrong. And it seriously will ruin my life. I wish i can write it here bout me and my family but im such an idiot if i do so sbb dh la aku xprivate bog aku nih. Mampos aku. So, i just have to lie to them so the world can be a better place for me to live in.

Is it a bad idea to lie? Tipu mmg kompom la berdosa. Tp aku salu tipu. And aku ske tipu. I dont care if people call me a liar, fake or whatever. i'd love to actually. I know who i am. Tipu make me feel like a human. Isn't it? Biar la aku simpan rahsia2 tuh and teruskan penipuan.


---ikmal ahmad has signed out---

No comments: