15 June 2010

Misery Life, Please Go Away

[themissingikmal season 1 episode 39]

Citer nih masih mengenai pasal kebosanan. Kehidupan masih lagi seperti anjing. Game dh bosan dimainkan. Movie yg disedut kat Arif sblm cuti semester dh dilangsaikan. Lagu2 Alesana dh mula rasa bosan. Ape lg entertainment kat rumah? Dengan kondisi mak aku yang semakin hari semakin sakit, aku dok umah je la. Music channel pon dh bosan. TV mcm dh xde fungsi dh. World Cup pon melabuhkan tirainya. Ya aku tgk Sports channel lak. Tu lah entertainment aku buat masa skrg. Baru2 nih tgk badminton yg menyaksikan Msia kalah dlm Thomas Cup. Skrg bola pulak. Walaupon aku xminat sgt nak tgk FIFA World Cup nih, tp dh xde choice lain. Kesian Nelson Mandela sbb xdpt nk rasmikan pembukaan mase South Africa beradu ngan Mexico sbb cucu die mati eksiden. Kesian.

Ape yg lebih menghiburkan, wartawan kene rompak kat hotel. Tinggal suar baju je. Kesian gak mamat tuh. Pastu dpt tau Africa negara yg ade masalah rompakan tertinggi kat dunia. Kang dorg2 yg dtg nk support team feveret dorg, xpasal2 dorg pulak kene minx support drp org lain sbb nak balik negara sendiri sbb kene rompak. Papepon, World Cup channel dijadikan entertainment masa skrg. I watch the game mostly mase mlm bkn mase pg. Cume tgk sikit England ngan US. Tuh pon sikit je.

Teknologi skrg makin maju. Kat padang pon ade kamera terbang2. Wow. Xtau la World Cup yg akan dtg camner. Ntah2 kat bola dorg letak kamera. Mane la tau. Even season lepas pon ade channel yg tunjuk coach je.

Bola mlm2, abis tuh siang ape nk buat? Sbb dh bosan, arini aku g UKM sbb nk dok PTSL nk pinjam novel. Kat umah mostly laki, xde la sape2 nk bace novel, so aku bertekad nk cari novel nk dipinjam arini. Ade yg ckp semangat la. Tp nk wat camner. Dh bosan membesarkan perut. Sampai2 je kat PTSL, letrik xde. Thanks and tahniah UKM. Menjadikan perjalanan hidup aku arini mcm neraka. Berjalan2 la aku sampai kat DAM pastu terasa air-cond. Nikmat terbesar harini. Online la aku menulis blog. Tp misi nak pinjam novel haram! Skrg nak balik umah nk tgk World Cup. Out


---ikmal ahmad has signed out---

2 comments:

aqilah said...

huhu..cam kesian je..xpe2..tu dinamakn dugaan dan cabaran sebagai seorang pelajar..laen kali nak g ptsl ajak ak..mesti letrik xkan xde nye..haha..

themissingikmal said...

aku tau ko ley generate letrik gune ruby...haha...next time aku bwk ko..haha