15 June 2010

It's Hard To Say Goodbye

[themissingikmal season 1 episode 37 (rereleased)]

Tatkala bosan menjadi surirumah, telefon berdering. Sepatutnya aku nyanyi lagu Telephone by Lady Gaga tp masa tuh xterlintas pulak nk buat camtuh. Kang kecik hati org yg call tuh. Usha jap sape yg call tuh, Nurfarizza Surhada namanya. Excited nk menjawab nih sbb henpon aku dh lame xberfungsi spt henpon bese and rindukan teknologi texting, maka menyanyi2 lagu Alesana sikit sbb ringtone telah disetkan lagu beliau dan angkat lepas tuh takut Far igt aku bizi. Terhubunglah 2 dunia.

Berborak2 dan terus berborak sikit nak lepas rindu kat member matrix. Tetibe die ckp kat aku nk keje ke x. Sentap + terharu + gembira - sengsara = xjadik nk amek keje tuh. Why? Before that, keje ape? Keje ape tah. Xbunyik mcm jawapan pon. Keje mmg xtau keje ape tp kat Pusat Sains Negara. Sentap sebab tetibe ade org kasi keje kat aku. Terharu sebab member matrix serta member sefakulti yg promote aku masuk keje. Gembira sebab gembira la. Xkan nak sedih dapat keje. Sengsara sebab kalo nk keje, tempat jauh gler. Sbb tuh xamek tawaran terhangat tuh.

Cheras to Damansara. Dem! Kalo aku ade transport pon, aku xsure aku join ke x. Dh kate jauh kot diibaratkan antara hydrogen atom dengan hydrogen atom dalam molekul air. Jauh kan? Dh menolak lamaran orang. Mesti sedih pihak sebelah sane sbb aku tolak. Nak buat camner. Xde rezeki. Dh putuskan hubungan antara aku ngan Far yakni letak telepon, mcm2 aku pikir. Nape la Pusat Sains Negara tuh jauh sgt. Nape la bkn kat sblh Leisure Mall ke kat blakang rumah ke. Pastu nampak duit2 imaginasi terbang kuar tingkap. Rase mcm nk terjun je kutip balik duit2 imaginasi tuh. Btw, thanks sgt2 kat Nurfarizza Surhada sbb promote aku.

Oh duit. Aku terpaksa melepaskan ko. Bukan rezeki kita untuk bersama. Bukan. Selamat tinggal duit gaji. Dem!

---ikmal ahmad has signed out---

No comments: