28 July 2010

Between Desires and Promises

Chapter 54

Jumaat 30 Julai 2010, hari yg dinanti2kan. Besenye aku balik rumah hari jumaat tp jumaat nih aku xbalik. Sebab nk tgk wayang ngan rumate. Dh setahun lebih jadik rumate, jarang kuar tgk wayang ngan die. Banyak janji2 palsu disemai. Nk g men ice skating la, nk g kosmo world la, men boling la. Tp malang skali, mende2 tuh xkesampaian. Rasenye sebab aku balik rumah agaknyer. Aku sangat kejam. Die pon xpenah dtg umah aku. Salah aku nih, xde ajak die pon. Demi nak menebus balik kesalahan kat die, nk ajak die kuar g tgk wayang citer Sodium Chloride. NaCl. Salt. Terpatri la perjanjian. Nk tgk kat The Mines. Boley x nk buat pengakuan yg aku xpenah g The Mines? Ya, aku xpenah g sane. Jumpe ngan member sume kat KL. Xde lak nk berjalan jauh g Serdang. Mesti sesat kalo g sane.

Smlm dipelawa Irsyad g preview citer The Last Airbender. Xtau la betol ke x. Kalo betol, nk sgt tgk citer tuh sbb org len xtgk lagi citer tuh, aku dh tgk. Kn best perasaan tuh. Tp sebab dh janji ngan rumate nak tgk citer tuh in 3D, aku tolak secara terang2an. Melepas la citer tuh. Lgpon aku bukan rapat pon ngan Irsyad tuh. Bek aku g tgk ngan rumate, boley gelak2 sampai orang marah. Kalo ngan Irsyad, mesti aku dok diam. Aku kan pendiam. Betul ke Irsyad ade tiket tuh? Or die sengaje nk buat2 story? Mampos la, aku xkesah pon.

Alang2 nk kuar ngan Mujahid, teringat lak Kellie Miandal. Ajak la Kellie Miandal ikot skali. Kellie nk join. Yay! Maka semakin xsabar nk tunggu hari jumaat nk kuar ngan dorang. Boley jenjalan g pasar malam bli durian lg. Minum air soya bungkus besar. Feveret!

Harini lak dgr citer Nurul Sareeza Azidin nk buat kenduri doa selamat kat umah die. Ura2 mengatakan ramai budak kelas g. Kalo ramai g, aku nk g gak. Bukan salu kot kuar reramai ngan budak kelas. Pastu dapat makan free lak tuh. Lg la seronok. Camner nih? Nk g tgk wayang ngan Mujahid and Kellie ken k g kenduri reramai. Aku dh janji kat Mujahid minggu lepas. Aku dh janji kat Kellie isnin lepas. Rugi kalo xg kenduri sbb xdpt tangkap gambar byk2. We are nothing without memory. 2 2 nih menghasilkan memories yg berbeza. Terase mcm aku dlm poem The Road Not Taken lak. Camner nih? Sayza soh bawak moja tp masalahnyer, si wanita bernama Yanti ckp ade 1 space tok aku. Camner nk sumbat Mujahid? Camner nk sumbat Kellie? Xboley.

Rasenyer aku xyh ikot g kenduri la. Kalo aku ikot, nnt 1 lg janji xtertunai. Kang bertambah la list dosa aku. Kesian la Kellie sbb die dh dibombard oleh neutron dan kini dalam keadaan teruja. Beliau kene melepaskan gamma untuk pulang ke ground state. So kene kuar gak ngan die. Boley cari hadiah tok Norashila Yusoff sbb bufday die dh dekat. Maka aku membuat keputusan aku xjoin kenduri. Aku g berjoli. Muktamad!

Betol ke keputusan aku nih? Dem!


---end of chapter---

No comments: