24 July 2010

Please Don't Die

Chapter 50

Tak disangke2 blog aku dh mendapat anugerah Jubli Emas. Dh 50 episod. Citer yg lepas2 complete dengan emosi2 yg bese dirasakan manusia. Gembira, sedih, suke, duke, sakit perut, kenyang dan sebagainyer. Sempena bab ke-50 nih, cerita gembira akan dihidangkan. Kate nk meraikan Jubli Emas. Xkan nak citer sedih lak. Tp kalo tgk tajuk lak, bunyik sedih. Ya. Sangat sedih.

Mule2 nk citer yg best dulu. Bulan 4 yg lepas, Avenged Sevenfold gtau yg dorg menyumbang 1 lagu dlm album Slash bertajuk Nothing To Say, skrg nih dorg rancak bercerita pasal album sendiri. Walopon drummer terhebat, The Rev dh mati, tp still band tuh wujud. Sebelum The Rev mati, dorang ade tulis lagu untuk album dorg yg latest. Tp dh mati nk wat camner, xdpt la nk selebrate album baru die nih. Awal bulan 7, Avenged Sevenfold kuar statement yg dorg dh release 1 lagu. Nightmare. Sume peminat2 a7x telah terasa nightmare time The Rev mati sbb takut band nih mati bersama2 mamat tuh. So lagu nih ditujukan kepada The Rev. Usha la video kat bawah nih



Sedih gler video nih. Lepas donlot je, aku terus post kat facebook tag la beberape peminat a7x antaranya Nazreen Rudy aka Rudy Valo Jr. Mase 1st2 usha video nih, rase pelik sbb spider yg dorg selitkan tuh penah dilihat dlm video Alterlife. So konferens antara aku ngan Rudy berlangsung untuk mencarik maksud video tuh. He said, Nightmare nih sequel Afterlife. Eviden #1 spider kat Afterlife jalan sorg kat drum tp bkn kat drummer. Eviden #2 Zacky Vangence yg didakwa Rudy, kaler rambut merah mcm gay menari ngan skeleton tidak spt Afterlife yg memperlihat mamat tuh menari ngan girlfren die. Eviden #3 background Afterlife hitam then putih pastu hitam pastu putih tp yg nih background hitam je.

Setelah beberape videns dijumpai, kitorg cube memahami citer Nightmare nih. Lokasi penggambaran kat tpt sakit mental. M. Shadows diikat kat katil, Synyster Gates hentak2 kepale, Johnny Christ merangkak kat lubang udara kat siling and skali lg, Zacky Vangence menari ngan tulang. Rupenyer dorg sume gile. Setelah beberapa minit direktor tuh tunjuk keadaan dorg sume, direktor menamatkan video nih dgn scene M. Shadows dibawak ke sebuah bilik yg terdpt sebuah set drum. The Rev xde. Yg ade cahaye je kat drum tuh. Kesimpulannye, dorang rindu nak jumpe drummer. Video yg sgt sedih.

Bbrp hari kemudian, dorg announce lagu lain pulak. Buried Alive. Mase aku nmpk statement lagu tuh diannounce kat facebook, terus carik lagu tuh. Instead, aku jumpe lirik video kat youtube. Walopon lirik video, tp dh mcm music video dh. Lagu berentak slow. Best gak. Salah tuh, best gler. Aku ske kalo a7x bawak lagu sedih2 and slow. Metaphoric lyrics yg menyebabkan kdg2 aku xpaham ape maksud sebenar lagu tuh.

Tatkala tgh sebuk mengarang pasal mende nih, former coursemate bernama Tan Boon How, antara orang cina pertama yg aku berjaye rasuk dengan menggunakan lagu a7x, sms aku pasal a7x. "Ko dh dgr lagu baru a7x?". Lalu aku terus call die. Dengan megahnye bertanye, "lagu mane?". Jawapan yg paling menyirap penah aku dgr, "sume la, 1 album!". WHAT THE FUCK! Aku peminat a7x bertahun2 tp aku xjumpe kat website mane nk donlot 1 whole album. Pastu die ckp, "g kat 4shared.com pastu masukkan keyword Avenged Sevenfold Nightmare pastu tekan file yg besar, ade kat situ". Aku penah kot bukak mende tuh tp aku xperasan lak ade button nk cari file2 besar. Bodohnye aku! Papepon, thanks Tan sbb gtau info pasal nih. Ko buat aku hidup semula. Album Nightmare yg dijadualkan direlease 27 July tp dh siap didengar dan didonlot 24 July. Harini hari paling best dlm tahun nih. Serious!

So far citer kat atas nih berbunyik happy. Xsedih langsung. Please Dont Die, tajuk di atas. Sape nk mati nih? Post nih sume pasal a7x. Sape lg nk mati? Smlm aku ade dgr berite M. Shadows kene kenser tekak. Throat cancer nih die kene sebab die salu menjerit. Dh kate lagu die lagu rock. Menjerit2 adalah satu kewajipan. The Rev dh mati, kalo M. Shadows mati lak, kompom2 band feveret nih akan lenyap. Tp setelah study pasal mamat nih kene throat cancer, rupe2nyer die ade masalah tekak. Kene buat operation kat tekak. Maknenye xde la kanser nih. Damn those people who do the statement. M. Shadows, jgn mati! Aku nk ko buat album lg and datang Msia. Kalo ko dh buat 2 mende nih, ko nk mati, mati la. Dh abes dh citer sedih nih. Sikit je.

Album Nightmare akan diceritakan kat chapter lain sbb chapter nih dh terlampau panjang. So thats all. Avenged Sevenfold terbaik!!!



---end of chapter---

No comments: