26 July 2010

One Last Moment With You

Chapter 51


After 5 years of love and hate relationship, im still thinking of you. Yes, i know we've choose different path in our life but every second i heard someone mentioned your name, deep down in my heart, i still love you. Forever. It's so hard to erase all of our memories after what we've been through and im still trying to forget you, but whatever i do now, your name keeps flashing right before my eyes. Why? Why can't i accept the fact? The fact that we've separated. I just can't. Never.

Bunyik mcm putus cinta je tp hakikatnye, die adalah kimia organik. Sejak ditinggalkan beliau, hidup ini mcm dh xbermakne. Tu la subjek feveret aku all time. Rase sedih mase dpt tau aku disumbat ke dalam kumpulan budak2 nuke seramai 43 orang dalam asia tenggara. 43 among berjuta2. Saya sangat berbangga tp saya nak blaja kimia organik jugak.

Tahun pertama jadik budak nuke rase sedih sbb amek kimia am 1. Sejenis kimia xorganik yg aku xsuke. Ape yg aku igt pasal subjek tuh? Songkok dan ceper. Dr Wan Yaakob memang serabut. Dh jadik senior, berangan2 nk amek kimia am 2 pulak. Dgr citer kimia am 2 nih organik kimia. Tanpe tanye budak2 kelas, aku daftar sniri subjek feveret nih. Sangat mengidam kot. Nih la 1 subjek yg boley buat aku bace again and again and again.

Hari pertame ke kelas nih hari kamis. Lepas kelas MO. Nk jenjalan laju2 drp bgnn nuke ke Ketam. 1km sudah pasti tp mase diberikan untuk menjalani translocation tuh, 0 saat. Shit! Tp xpe, sbb dh minat terlampau kuat, aku sanggup berlari2 anak walopon mase berlari xdiberikan untuk nk ke lokasi pengajian.

Kuar je bgnn nuke, tegur Khairi. Die pon jalan lelaju. Die ckp die nk g kelas kimia am 2. Same la ngan aku. Baru ade geng. Jalan dengan kelajuan biase, spi la ke ketam. Lecturer masuk lambat sikit, pastu die tanye mane note mole. Hello, aku baru masuk, dh minx aku note. Rupe2nyer mamat nih soh buat note sniri sblm masuk kelas. New style of study. Xpenah rase camnih.

Tp Dr Azizan nih sgt cool org nyer. Coolest lecturer among sume lecturer yg penah ajar aku. Xde tension2 blaja ngan die, boley la kot bawak subjek nih yg berunit 3. Spatotnye amek 2 tp xpe la. Pastu tah camner tah ad lg sekow mamat nuke kate die pon nk daftar kimia am 2. Arip. Asal sume kelas yg aku daftar, die nk daftar? Ko buat la haluan ko sniri. Tuh namenyer kebetulan. Xkesah la asalkan lg byk geng. Sonok gak camtuh. Alang2 boley minx notes drp die nih sbb die punye future wife penah amek subjek kimia am 2 nih. Bgs2!

Lecturer nih xde kate putus. Die xamek kemahiran membuat keputusan mase die kat universiti kot. Mase ari kamis minggu ke-2, die ckp die nk kensel kelas ari jumaat. Pastu die nk tangguh 1 jam kelas ari jumaat. Pastu die ckp die nk buat kuiz ari jumaat. Pastu die kate kuiz ari ahad. Pastu die ckp ari isnin. Dh ari isnin, die ckp, kuiz ari jumaat pulak. Susah btol hidup jadi lecturer. Xnk la aku blaja lepas grad nnt. Nnt aku xley buat final decision. Bahaye tok mase depan.

Tp tgk konten subjek nih mcm seronok walopon bukan organik. Sume dh penah dialami time matrix dulu2. So xde la kejutan budaye. Xsabar nk berjumpe the love one, kimia organik. Lepas raye baru disatukan buat kali terakhir. Atleast aku boley mengucapkan babai kat die sebelum melangkah ke dunia realiti. I can't wait to see you.


---end of chapter---

No comments: