27 July 2010

Assimilation: "I'm American, I Hate Durian"

Chapter 52

Buat pertama kalinya dalam sejarah peradaban manusia, Mujahid Nong meninggalkan aku kat bilik, die balik kampung. Aku xpernah tinggalkan ko kot. Cume tiap2 minggu je aku balik. Xpe, aku xmarah ko. Sbb ko ckp ko nk bawak durian. Oh durian, teringat makan durian ngan ko ngan Kellie kat bastop. Mcm org xde rumah je. Sgt ske time tuh. Memandangkan ko dah janjikan durian, pergi la pulang wahai si rumate. Make berambos la rumate kol 8:15 pm ari kamis. Esoknye jumaat, aku balik gak. Balik lepas Kimia Am 2 sbb firasat mengatakan bahawe Kimia Sinaran xde. Mmg xde pon. Tinggallah bilik keseorangan.

Ko pon pulang ke UKM dgn membawa seTUPPERWARE durian. Katenye 4 bijik. Khas untuk aku. Thanks rumate! Banyak gler tuh, Prxcha boleh membantu meringankan beban. Tunggu2 Prxcha xsampai2 gak. Dtg, tp xmakan pon durian tuh. Tunggu die dtg lg. Durian sampai hari ahad, skrg dh selase. Xtau la kondisi durian nih camner.

Pada hari kejadian, rumate dh balik drp derma darah. Baru terase nk gigit durian tuh. Bukak je terus hirup bau durian. Ujian bau, berjaya. Masih bau durian. Ujian rase, baru gigit sikit, rase pelik. Rase apakah? Xdpt nk di explain. Mase gigit pon, soh rumate gigit gak. Ade rase gas, ade rase pekat, ade rase jijik. After total it up, name die durian berasid.

Dh tau durian tuh xley makan, aku try gigit2 yg len lak. Mane la tau bhgn bawah tupperware tuh elok ke. Shit! Still the same. Asid. Try yg last, pegang je, berminyak. Seram nk gigit yg seketul nih. Last2 buang. Dulu buang maggie 3 bungkus, arinih buang durian lak. Jangan sok luse kite buang anak sudah.

Bestnyer kalo rumate bawak durian lagi, durian yg boley dimakan. Kalo nk bawak durian yg beracun nih, kasi kat felo perenang tuh. Biar die mampos. Mujahid, bila ko nk balik lg? Bawak durian tau! Nnt nk ajak Kellie makan durian kat bastop lg la. Ayuh ke pasar malam carik durian ari jumaat nih. Ayuh!

No comments: