29 April 2010

This Is Not The Life That I Want

[themissingikmal season 1 episode 35]

Today, April 29th or dlm bm org sebut 29 April. Arini sangat special berbanding hari2 lain. Flashforward. Amende flashforward tuh? 1 drama baru yg dipertontonkan kat US sahaja buat masa skrg. Nak sampai Msia xtau la bile. Ntah2 dh kuar season 6 kat US baru masuk iklan "Coming Soon, only on Starworld" season 1 nyer kat sini. Jarak Msia US hanye beberape ribu batu je bezanya tp citer nak sampai sini berkurun kot. Kalo mendayung sampan, dh 90x mendayung g pastu patah balik siap boley bersantai kat segi tiga bermuda beberapa bulan lg tuh.

Flashforward, sebuah cerita mengenai eksperimen fizik yg dilakukan pada 6 Oktober yg buat sume org dlm bumi blackout. Sume org xsedar dalam masa 2 minit 17 saat, dorg g future, iaitu pada 29 April 2010 dan ianya bertarikh arini. Dorg nmpk possible future, ade yg mende baik n ade yg mende buruk berlaku time future tuh. Tp mase 6 Oktober 2009, aku xpernah lak experience flashforward yg menampakkan aku ngah menunggu citer Flashforward episod 18. So far baru 17 episod yg dh ditonton seharian kat rumah. Memandangkan kat rumah xde capaian internet, aku terpaksa menunggu 2 bulan stgh nk soh ejen donlot aku aka Arif Farhan mendonlot episod 18 sampai abes. Xsabar.

2 1st paragraph hanya sekadar intro sambil mempromote citer baru. Paragraph nih baru nk citer mende yg mmg nk diceritakan. Start. Masa exam dh abes, sume mereka2 yg bergelar mahasiswa sama ada mahasiswa biasa ataupun mahasiswa terkehadapan dari pandangan perut mula beransur2 pulang ke tanah air tercinta. Aku ngah tdo time belom balik umah mase tuh. Henpon berbunyi. Mengharapkan ada org call soh nek private jet g US tgk konsert Avenged Sevenfold. Check name, Nizam. Nape la bkn M. Shadows yg soh nek jet ngan die. Dem! "Gua dh otw nk amek lu" sms yg diterima. Nizam nak bawak aku balik rupanya. On9 sebentar pastu pulang la ke Cheras. Sampai je terus melahap nasi with kari ayam and ikan patin. Ikan patin is my feveret. Tp kalo kari, aku lg prefer mkn ngan ikan masin. Baru terangkat.

Hari berikutnya. Bangun dekat tgh hari terus amek pinggan. Tp xigt makan ape. Nih xigt bkn sbb short term memory lost nyer penyakit. Teruskan membaca. Makan mende yg xtau identitinya. Bagi la tau, sebenarnye aku masak telur dadar special tok diri sniri sbb mak aku xmasak lg. Eh, nasik tertambah sendiri. Dh jadi 2 pinggan. Abes makan bukak laptop tgk citer Flashforward pastu terdengar kuali buat bising. Mak aku dh start masak. Ikan pari. Bau dh menusuk ke dalam hidung pastu xdpt menahan. Ratah2 sikit ikan tuh, dem sedap. 2 pinggan terisi lg dlm perut. Total nasik = 4 pinggan.

Sambung tgk citer tuh. Ngah2 best melayan, tetibe gigi kebosanan sbb xde keje nk dibuat. Kari masih ada dan masih boleh dibaham. 1 pinggan diamek dan dilahap sambil merayu2 kat otak, cukup lah mengunyah. Otak buat xpeduli pastu gigit lg sepinggan. Dh 6 pinggan nih. Akak aku bernama Norlitha Ahmad yg bersaiz besar, citer kat aku yg die g gym FitnessFirst dh 5 minggu pastu dh turun 13kg. Time tuh gak die ngah tgk citer The Biggest Loser. Lagi la bersemangat nak turunkan berat badan, misi pon still ongoing. Tp mende aku dh makan 6 pinggan kot. Xpe, cukup sekadar 6 pinggan penuh tok hari tuh.

Hiburan diteruskan sampai abes 17 episod Flashforward ditonton. Main dota lak, Its 1015pm and suddently ada bunyi orang bermain pedang. Senduk berlaga2 ngan kuali. Igtkan dh aman dapur tuh. Adik lelaki aku lak main masak2. Dulu aku je yg salu masak skrg die lak dh memandai2 nk berkecimpung dlm arena kulinari nih. He's my contender. Specialty die masak sambal gak tp lain version drp sambal aku. Aku gune cili kering tp die gune cili merah. Die masak sambal fried mash telur mixed with potato. Wah, seskati je bagi nama. Bantai la sepinggan nasik. Kunyah2, dem! Sedap kot! Kelajuan memamah nasi menokok exponentially. 1 lap lg nk abes nih, tanpa tukar2 tayar, terus kaut lg sepinggan. Kunyah mcm org kebuluran pastu berenti makan sbb perut dh xdpt menampung kuantiti nasik dalam periuk yg dh diniatkan nk sumbat skali dlm perut.

Setelah dicongak tanpa menggunakan kalkeleter yg diciptakan untuk mempermudah pengiraan, 8 pinggan nasik ditelan. Kalo kire kalori, seriously omg! Camner ngan angan2 aku nk pki saiz s? Usaha ikat perut selama hampir 2 bulan totally failed in just 1 day. I'm once a fighter but now i can't resist any temptation. Kalo berlanjutan selama 75 hari, kompom aku g kelas pakai wheelchair. Dh xlarat nak angkat kaki. Oh dem! Nk kene cari keje nih. Xde la pikir makan je. Plus, boleh berfoya2 gune duit gaji dengan hati yg tenang nanti. I don't want to look fat! This is not the life that i pictured yesteryear. Saya mahu kurus! Tamat.


---ikmal ahmad has signed out---

No comments: