18 April 2010

Student Culture Vol. 3

[themissingikmal season 1 episode 29]

2 killer subjek dh abes. Terasa sgt heaven kot. Mcm baru lepas enjek dadah je. High memanjang. Lepas abes je exam bio rad tuh, Sayza ckp "besarnye mende kat pipi tuh. Jom g check mlm nih." Aku tersentap sekejap. Bkn ape, sgt gembira sbb ade yg prihatin kat aku. Aku igt aku nih xpenting tok sume org, kdg2 rase kewujudan aku kat dunia nih mcm sia2 je. Tp rmi yg concern pasal aku and im so happy and thankful about that. Tp, aku xnk g bikos im afraid of jarum. Seriously.

Balik je, tgk parasit yg menumpang kat muka aku tuh dh membesar dgn nilai skalarnya berangka 2. Linear magnification, m = 2. Cuak! Pastu sms Sayza pasal mende nih. Mlm tuh decide nk g Bandar Sri Damansara. Hello aku xtdo lg kot! Nk wat camner, terpakse la tahan nafsu tido. Bkn nafsu tp keperluan. Nk tunggu kol 8 sangat menyeksakan. Lebih2 lg time tuh aku ngah meniarap kat katil. Daya graviti sangat kuat sehinggakan mampu menutup mata. 2 3 kali kot kepala tersengguk2 [betol ke ayat nih? Bm aku time SPM mmg mcm lahanat]. Time tuh gak la xde air. So bertekad nk kuar xmandi tapi badan mcm melekit. Hujan pulak tuh, lg la aku rase panas. Xselesa. Time Sayza nk jemput aku, tetibe aku dgr bunyi curahan shower. Nikmat dunia terbesar tuk time tuh. Call die soh dtg lambat skit sbb nk mandi.

Bergerak g amek Akma ngan Yanti pastu amek member nuklear baru, pelajar nuklear ke-44, Nada Nadhirah. Yay, selamat menjadi student nuke ye Nada Nadhirah. G Bandar Sri Damansara lame la gak perjalanannye. Sampai lebih kurg 10 lebih. Brader tuh check aku, letak jari kat kaki aku, terus ckp nih darah cair nih. Lega! Lega sbb aku bkn HIV or Diabetes Mellitus. Pastu die ckp, aku ade resdung. Kene amek bau daun sirih ngan makan sayo byk2. Thx ye. Nk kene buat 2hari vege dlm seminggu nih.

Pastu melepak kat mapley bersama2 keluarga Encik Azidin serta teman2nya. Dorg sangat hebat. Sangat kagum melihat mereka2 yg mempunyai speciality yg berbeza. Aku rase aku mcm ngah dok semeja ngan watak2 Heroes lak. Byk mende yg dorg citer dan boleh diambil untuk mengorak langkah menuju masa hadapan. Dorg maha hebat! Ilmu yg sgt luas ngan memori yg sangat mantap. From ustat hingga ke saintis mamat tuh ley jd. Wow! Sangat berterima kasih sbb share ilmu nih. Nk jd anak angkat ley x?

Bergelak2 sambil menuntut ilmu kat mapley tuh, sedar2 je dh kol 130 am. Kalo nk kire brp lame aku xtdo, 8pm rabu spi 130am jumaat. 29jam 30minit. Wow. Xpenah2 xtdo spi bertahan lame camnih. Pastu balik UKM minx jawapan kat Ismeth then gerak g McD siapkan statistik sbb nk kene anta assignment last tuh. Salin jawapan org tp xpaham. Sampai kol 5 lebih. Pastu balik bilik nk sambung copy jawapan. Mata dh xtahan dh nih. Ngantok teramat sgt. G la mandi jap. Tp mata dh xsharp. Everything is blur. I can't walk like a normal people. Siyes energy sume xde. Dh mandi mmg segar tp still vision kabur. Endure je la. Salin 5 6 jawapan sambil menunggu Sayza dtg KKM kol 8. Ditangguhkan sebab die nk g breakfast so aku tunggu kat bilik lg. Sayza sampai kol 9 lebih pastu tunggu Alia pulak. Waduh, double the waiting, double the angry. Aku dh givap mase tuh. Dh sampai je, dorg cepat2 buat spi kol 11 lebih. Pastu g anta kat bangunan maths den pulang berehat. Makan dulu, pastu setelkan mende2 yg sepatutnya dilakukan. 03:40 pm baru la menutup mata berehat. Total masa aku xtdo, 43jam 40minit! Sangat dahsat ye!

Kol 5 lebih golfmate bernama Kamil dtg bwk note golf kasi aku. Thx so much sbb aku mmg xberdaya nk g jln kaki g Pavillion UKM semata2 nk amek note golf. Die nmpk la muke aku yg serabai sbb ngah still dlm mood tdo. Aku amek je note, balik bilik terus sambung tdo. Bgn kol 11 lebih. Org sume dh ngantok, aku sorg je yg baru bgn. Mlm tuh minx past year golf kat Kamil, usha je soalan, die tanye sape wakil msia golf thn 2000. What the fuck! Tau lak aku? Pastu check soalan subjektif, apakah peranan MASUM, MSN and the geng. What the fuck to the power of two! Terus ALT F4. Tido balik.

Nasib baik exam golf kol 10:30 am. Bgn je pastu selak2 note golf. Hafal term2 golf. "Dogleg". Bkn kaki anjing, tp bentuk fairway tuh. Pastu blaja kire score. Score nih pulak ade mcm2. Kire nett score reti la. Stableford nyer kiraan? Kimak! Aku mmg xpaham. Susah kot. Walopon hanye sekadar tambah dan tolak, level die setinggi level trigo dan La Place. Kat facebook ade org meramalkan soalan yg bakal kuar. "Siapakah scandal Tiger Wood?". Pergh, susah dan sangat mencabar kot soalan camnih.

Amek exam je, nasib baik xde soalan2 camtuh. Soalan subjektif pon xde.Bulat2 je yg mane suke. No pressure. So far nih la soalan yg paling senang kot. Xde la kosong sane kosong sini. Tp boley ke dpt A? Last sem dh la kecewa xdpt A. Dpt B plus je. Berharap sekali lagi. Tp harapan nih lg tinggi berbanding ngan 2 paper sebelom nih. Nih je la yg aku harap sgt2 dpt A. A minus pon jd le. Harap. Harap. Dan masih berharap.


---ikmal ahmad has signed out---

No comments: