28 March 2011

Thinking Like An Adult

Chapter 151

Skrg da xremaja da. Zaman remaja aku dah dirampas oleh member2 kosmet. Dorang yg penjarakan zaman feveret aku pastu dorg seksa zaman aku tuh cukop2 spi mati sehingga aku keseorangan bertemankan zaman dewasa. Dimensi masa juga berpihak kepada mereka. Siapa nak backup aku? Dimensi ruang? Moge2 la. Amende la aku ngarut nih.

Tak lame lg dinner aku akan berlangsung. Tema "Einstein Wannabe". Kot la, tah2 tukar. Aku xpedulik pape tema pon. The thing is, aku akan berucap time dinner tu. Alamak! Mase kecik2 dlu aku pegang post Penolong Ketua Pengawas pastu aku salu ponteng hari isnin sbb aku xnak conduct assembly. Kalo Ketua Pengawas xdtg, aku la kena ganti, tuh yg aku ponteng tuh. Yg dinner nih, nak ponteng?

Berucap time dinner nnt sgt la xdigemari. This is where im exposing myself to others especially lecturers. Ye la mane x nye, nnt sume lecturer familiar ngan muka aku. So xde la lepas ni aku nak nyorok2 kat blakang kelas, xde la ponteng2 slalu. X ke aku kena titik nnt mcm aku pena kena ngan Prof Amran. Aku kena ubah kelakuan aku, pemikiran aku. Nak ke dpt title "The Dumbest YDP Ever"? I bet u're not. Malu kot.

Jadi motto aku skrg "Live Like Tomorrow Is Your Final Exam". I think this is my turning point from loser to winner. Winner ke? Cuba je la. Kalo xbrani cuba, camner nak jadi org kaya? Camner nak beli rumah made from mirrors? Camner nak tdo kat katil yg dijahit dengan duit RM100? Ayuh bertukar!

---end of chapter---

4 comments:

..SuRaYa.. said...

all the best YDP!!..tak sabar nak pergi dinner KESAN.

nik lan nik mat said...

aku nak berucap tak bagi...hua3

themissingikmal said...

su, doakan dinner KESAN berkesan

themissingikmal said...

lan, nnt aku buat2 injured, pastu ko leh wakilkan aku buat ucapan...