03 March 2011

The Flying 85kg's Trash

Chapter 144

Seminggu nih aku sangat emo. Emo pasal kesihatan. Aku xdpt bergerak bebas. Mende tuh dah paralyzekan kehidupan aku. Mende yg aku boleh buat hanya berjalan. Tuh je xsakit. Kalau nak gentel2 bijik kat muka, sakit. Kalau nak masak megi, sakit. Kalau nak berak, sakit. Kalau nak high5, sakit. Semua sakit. Kire aku digari sepanjang minggu.

Mcm biasa, sakit je g klinik. Pusat Kesihatan UKM la. Mane lagi rumah sakit yg aku akan pergi. Aku kena saun ngan doktor sebab lambat jumpe doktor. Kena saun pasal nak jugak tunggu hari isnin sebab xnak g klinik swasta. Kalau tangan aku xsakit, aku dah tumbuk doktor tuh. Selamat kau doktor!

Mcm biasa lagi, kalo g PK, xsah kalo aku xbawak balik barangan branded yg ada kat dlm farmasi tuh. Byk gile kot ubat aku dapat sampai aku dapat ubat untuk sembelit, buasir. Pagi sblm g PK tuh, aku buang taik berserta darah. Tuh yg doktor tu kasi. Yang penting, ubat tuh banyak mcm aku g shopping kat Mid Valley waktu ada sale.

3 hari makan ubat tuh. Tangan aku kembali pulih. Aku boleh pusing2 tangan 360degree sebanyak 100 revolution per second untuk mengeringkan baju kat ampaian. Kalau ada kereta, nak je g PK pastu tumbuk doktor tuh skali 2 pastu balik kolej.

Aku tersangat la gembira sebab aku dah berperangai seperti manusia, bukan seperti monyet. Masa tangan aku sakit, mmg aku berperangai seperti monyet. Jalan2 sambil angkat tgn. Bukannye mcm kat konsert, org ramai angkat tangan masa penyanyi tu nyanyi, nih nak tdo pon angkat tangan. Azab.

Bersyukur sgt2 sebab da sihat. Rasa mcm nak terbang je guna tangan nih tapi berat badan xmampu nak lawan graviti bumi. Xpe la asalkan boleh g kelas. Boleh main boling. Boleh tumbuk doktor. Dah cukup ok sangat dah tuh.


---end of chapter---

3 comments:

Anonymous said...

PK memang..kalau tak buat balik sekarung ubat tak sah punye..err..knp tangan ley saket?ada alah apa2 ke?hmm..semoga cepat sembuh ya..

Anonymous said...

alamak!!silap akaun~girl@islam tu sy jugak~

themissingikmal said...

laa...haha
ada kecederaan kat tgn spi 2 2 tgn xleh gune dlm 1 masa...sakit..skrg da elok..papepon thx sebab doakan...

skrg da elok tp ubat banyak lg...rasa mcm nak berniaga je...huhu