15 October 2010

Protester

Chapter 109

Ramainye pemikiran sempit. Lg sempit drp keranda. Aku bukan attack Shila ye. Kalo ko bace, ko mungkin terasa tp paham2 la aku, ideologi berbeza, ske membangkang segala bende. Aku penah dgr org ckp jgn campurkan urusan kerja ngan urusan peribadi. What does it mean? Kalo kerja, kerja la, xyh pikir pikir pasal urusan peribadi. Tuh adalah cara org profesional buat kerja. Tp aku ulang balik, ramai org xberfikiran camtuh.

Nih citer pasal Adam Lambert buat konsert kat Msia. Okay die nk dtg, nk nyanyi. Motif g protest? Letak kat fesbuk gambar sgale bagai soh tentang konsert tuh. 1 citer yg aku bace pasal konsert die malam Jumaat. Okay aku paham, time tuh xberapa elok. Tp konsert2 lain xde lak org pertikaikan? 2nd issue pasal masalah sejenis nih. Sume org tau yg die tuh camtuh. Tp die dtg sini buat konsert. Bkn die dtg sini buat strip dance pon. Xde flyer2 yg die bawak nk sebarkan sexual orientation die kat org msia. Cube tgk lagu "Its time for miracle". Ade unsur2 xbaik ke? Tp lagu "For your entertainment" tuh mmg lucah ye. Tp aku ske music arrangement lagu nih. "Whataya want from me" lagu org baik okay. Video clip pon baik2 belaka. Xde la teruk sgt lagu die nih.

Music is about joining people together bkn pasal sexualiti semata2. Nih bukan hip hop. Serious rmi org msia hanya melihat sexualiti seseorang lebih drp ape tujuan die datang. Open your mind people! Tolong la jgn tgk pada keburukan org tuh. Pepatah melayu sendiri dh gtau, buang yg keruh, amek yg jernih. Walopon kes mamat nih xde yg jernih, tp buangla yg keruh tuh.

POINT POST NIH:
Mesti org yg bace mende nih sentap. Siyes, tp dh mmg realiti org ramai ske pandang negativity seseorang. Aku bukan bekap si Lambert nih, aku bkn fan die pon, not at all, cume aku risau kalo Avenged Sevenfold dtg msia, pastu ade protest lak. Maklum la dorg bertatu bertindik bagai. Tp music dorg menyenangkan kot. Kalo ade yg berani membangkang, aku akan bangkang balik pembangkang tuh.

Bile tah Avenged Sevenfold nk buat konsert kat msia? Kalo xdtg xpe, aku akan g konsert korg kat US nnt.


---end of chapter---

2 comments:

ini p/a/n/d/a o.k!! said...

seb baek aku x suke protes2 ni..
aku ikot je org cakap! <3

themissingikmal said...

aku ske protes...protes mereka yg protes