20 October 2010

Farmville In Real Life

Chapter 112

Baru brp hari xupdate dh terus lupe pasal blog nih. Studen ar katekan. Mane ade mase nk tulis mende2 ngarut nih. Tp skrg ade mase sbb arini ade kuiz je, xde mende lain. Nk citer kuiz jap. Td ade kuiz radiobio. Mcm bese soalan mudah je, jawapan je mengarut. Arini aku dh kasi markah free kat Febi. Die tanye aku pasal ape yg kasi efek kat baja. Then aku bg signal jam. Jawapan die, timing. Die pon isi. Pastu mase nk check jawapan, aku dpt kertas Febi nih. Die dpt 1/10. Mane dtg markah 1 tuh? "Timing" tuh la. Kalo aku xkasi jawapan, mesti die dpt markah berbentuk huruf o. Sape tah tande paper aku? Camner tah markah kuiz aku? Biar je la mende tuh. Aku xkesah pon.

Farmville. Mmg dh sedia maklum yg game farmville nih sgt femes kat kalangan pemegang akaun facebook. Aku pon main gak suatu ketika dulu. Game hanya klik2 tok harvest sayur, pokok, bunga, binatang, xlupa anjing dan babi. Mereka adalah makhluk feveret aku kalo dorg kecik2. Siyes rase nk bela. Aku stop kat level 52. Game nih makin lame makin mengarut. Ade hot air balloon la, ade kubow la, ade castle la. Mcm dh terpesong drp agenda bercucuk tanam.

Farmville in real life. Nih citer yg xmasuk akal. Aku amek koK berlandaskan khidmat masyarakat dibawah landasan bantuan bencana. Apakah itu bantuan bencana? 1 situasi yg aku ley kasi, kalo angkasawan eksiden langgar bulan, maka para sukarelawan bantuan bencana akan terbang ke bulan untuk tolong pape yg perlu. Tuh la maksud die, senang nk paham kn? Bantuan bencana, OPKIM, ngan PERKASA ada projek. Ya, projek besar. Ape projek die? Cabut rumpai kat Taman Paku Pakis sblh bangunan nuke.

Hebat! Kate khidmat masyarakat, xtau lak aku masyarakat tuh terdiri drp rumpai, daun kering dan lumut. Nota baru, lumut adalah homo sapiens. PERKASA kene angkat daun2 kering yg dh dikumpul, kire org angkat sampah la, sangat gagah kot mereka2 tuh. Six pack bak kate Shila. Yg kitorg yg amek bantuan kecemasan nih, baru sedar yg taman tuh dlm keadaan yg cemas. So kene la tolong. Xsabar kot nk plow, harvest mcm dlm farmville tuh. Nasib bek ade makan free.

Paling nasib baik, sbb xkaco cuti aku, xkene jage booth segala bagai. Cume ade keje buat karangan 3 page pasal masyarakat. Okay la tuh. Asalkan aku ley keje time cuti nnt. Tp aku xde trackbottom. Kalo aku bli, nmpk smgt gile nk buat keje pekebun nih. Xkesah la, xkn nk pki jeans lak.


---end of chapter---

2 comments:

Nur 5ruz Husna Nordin said...

wa nak gelak guling dri uo k kkm...........hahahahahahahah............terbaek ar ....tepat la pe yg ko kate tuh.....stuju2...gilo btol downg nih

themissingikmal said...

kan? kitorg mahasiswa kot...mcm xtau je khidmat masyarakat tuh ape...haha