11 October 2010

The Curse Of Monday

Chapter 103

Oh arini senin. Aku ade kelas bio ngan kimia. Nasib bek lab xde, kalo ade, aku mesti ngah bizi menggoreng lab report. Kini tidak lg. Memandangkan exam dh terlampau2 dekat jika dibandingkan kedudukan aku ngan matahari, aku menggigihkan diri untuk pulang ke UKM pd pukul 10am.

Kecelakaan #1
Aku dh xdpt rase nikmat makan ikan patin. Pg td mak aku masak ikan patin tp aku xterangsang mase makan ikan patin tuh. Actually aku da lupe camner rase ikan patin tuh. So makan pg td sgt muram suasananya.

Kecelakaan #2
Aku tunggu bas U40. Bas rapid yg sgt rapid malah lg laju drp attack dlm Pokemon, Starmie, rapid spin. Tunggu sambil berpeluh2 dipanah cahaya matahari dan terbakar dek kerana menyumpah2 sbb bas lambat. Ade lg, sayu sbb headphone aku ditukar ngan earphone kakak kpd girlfriend abg aku walopon earphone tuh sebijik ngan earphone aku yg rosak sblh tuh. Xcukup, aku nk tambah lg. Aku gelisah takut akan segala perancangan untuk ke kelas kimia gagal. Enuff.

Kecelakaan #3
Sakit perut mase tunggu bas. Maka aku patah balik singgah Leisure Mall tok berak semata2. Shoot! bas U40 da lepas. Aku nmpk bas tuh berlepas dpn mate aku setelah aku bergerak beberapa inci drp bastop. Pukimak!

Kecelakaan #4
Tunggu bas lg. Dtg lak T408, boley aku nek train spi UKM. Driver tuh xnk berenti sambil tunjuk isyarat die g hub bas kat Taman Segar dlu. Dem! Masey menunggu bas.

Kecelakaan #5
Aku dh nek T408 yg len spi Bandar Tasik Selatan. Dok je kat bench, aku berpeluh lg, nih makin kuat. Ape tah dosa aku arini? Siyes xslesa.

Kecelakaan #6
Dlm train, aircond xrase. Aku berpeluh lg. Nape aku dilahirkan dgn gene berpeluh huh? Asek lap je peluh yg kuar. Malu lak aku.

Kecelakaan #7
Spi stesen UKM, mp3 terus mati. Dh xde entertainment. Terpakse tunggu bas zone 6Z bergerak mendengar perbualan2 kosong antara mahasiswa2 UKM.

Kecelakaan #8
Disebabkan time tuh kol 12, bodohlah kalo aku ckp time tuh sejuk. So aku beli air jagung tuk melincirkan lidah aku. Hot weather + cold water = SWEAT! kalo muke aku nmpk "sweet" xpe gak. Nih aku berpeluh mcm babi masuk lumpur. Bas lak xde aircond. Ye ar, tuh bas panjang yg digunakan untuk menghantar buruh2 ke lombong pd zaman dahulu. Oh shit!

Kecelakaan #9
Tuh bkn bas zone 6K, so aku terpakse turun kat Kolej Ibu Zain. Menapak lg ke KKM sambil terdedah ngan molekul2 radikal kat udara hasil drp terputusnya bond2 molekul terbabit oleh sinaran matahari atau bahasa sains "E=hv". Panas gile!

Kecelakaan #10
Tgh syok bukak fb, tetibe kat henpon aku menunjukkan pukul 1230. Jam kat laptop baru 1220. Babi gler, aku ditipu laptop sendiri. Cepat2 ragut bag terus g bustop nk g kelas kimia.

Kecelakaan #11
Spi bastop kol 1238. Bus zone 6K da lame lepas. Lahanat tol. Terpakse tunggu bas zone 3 yg dijadualkan menyetart enjinnya kol 1300. Aku dok kat bastop, malas nk balik bilik. 20 minit kot. Celake.

Kecelakaan #12
Arip call ckp budak xde dlm kelas kimia. Kelas kensel? Its totally pissed me off! Setelah beberapa kecelakaan aku berhadapan semata2 nk g kelas kimia tp kelas xde. FUCK!

Kecelakaan #13
Kami menuju ke kaunter ape tah kat bgnn fizik untuk amek "Slip Gaji". Sampai je, ade besi tutup kaunter tuh. Lupe lak time tuh mase makan dorg. Hampa lg.

Kecelakaan #14
Menuju bastop nk balik kolej, tetibe Clorets aku xde dlm bag. Tertinggal kat bilik PMFST. Harap2 Ieda ngan Cici x kebas Clorets aku. Aku baru makan 3 bijik je kot. Kalo dorg abeskan, rugi la RM2.30 aku. Jgn abeskan tau! Esok aku minx balik. Sedihnye.

Nasib bek ade bas zone U tok angkut aku pulang ke bilik. MAKA, SIA2 LA SEGALA PERANCANGANKU ARINI. Menyesal aku balik UKM. Kalo dok umah, boley dota 10 raun mcm smlm, dr pg spi tgh mlm men dota. I HATE MONDAY!


---end of chapter---

No comments: