13 April 2013

Urus Setia. Lagi.

Ye. Jadi Urus Setia lagi sekali. Demi pengalaman, tak apa lah.

Apa yang menariknya, aku lunch bersama-sama pengarah dan brader-brader berjawatan tinggi. So kalau nak makan dengan VIP, dalam menu mestilah tak ada tahu sumbat, ikan bilis goreng, dan telur mata kerbau tapi kami para VIP *gtew* makan dekat sebuah restoran yang menyediakan nasi arab dekat MITC, Melaka.

Aku tak pasti berapa harga yang dibayar oleh Pengarah PERHILITAN Negeri Melaka untuk 8 orang tapi kalau sepiring buah berharga RM7, tak sebulan gaji aku kena bayar untuk whole meal? Thanks Pengarah PERHILITAN Negeri Melaka.

Makan dengan VIP ni ibarat makan dengan tuhan. Maksudnya aku sangat kecil di sisi mereka. Pengarah dan Gred N17, tak ke bezanya antara langit dan bumi? So aku tak tahu apa nak cakap masa lunch atas dasar perbezaan darjat, perbezaan umur, perbezaan pengalaman, dan perbezaan ilmu. Scary.

Kalau ada offer lunch dengan pengarah atau Najib, menolak Najib adalah wajib. Sangat rhyme!

1 comment:

Anonymous said...

mal nak no baru ko..aku x smpn dok..(ikhlas drpd maber)