04 March 2012

500

300 memang muvi yang ditayangkan di pawagam seluruh dunia. Mungkin orang ramai tengok sebab minat cerita lawan-lawan pedang bukan 'lawan-lawan pedang', mungkin tengok sebab nak tengok parody cerita tersebut, mungkin ada juga yang nak kutuk cerita tersebut, dan mungkin ada orang nak cuci mata. Tapi aku tak tengok cerita 300 tu.

Kini, 500 pula di pawagam. Tapi sayangnya pawagam itu hanya berada di minda pelajar yang bertuah sahaja. Yes correct! Aku juga tergolong dalam pelajar bertuah.

Kali ini duit pinjaman masuk lambat ke dalam akaun pelajar salah satu universiti tersohor di malaysia. 2 minggu terpaksa mengais pagi dan petang untuk menghazam rezeki kurniaan tuhan. Alhamdulillah, masuk juga duit tu. Supposedly duit tu 2.1k dan ada beberapa puluh ringgit lagi tetapi bacaan yang ditayangkan di skrin atm bank islam kl sentral hanya sekitar 1700+. Nampaknya semua mesin atm perlu tukar kepada mesin geiger mueller sebab bacaan boleh mencecah puluhan ribu. Alangkah gembiranya semua orang.

Oleh sebab ketidakpekaan mesin atm tadi, niat untuk shopping telah terkubur, hanya mampu untuk window shopping sahaja. Sumpah best! Bila dikenang kata-kata ibu, "rezeki ada di mana-mana sahaja", ok nak pergi shopping la. Shopping untuk kurus katanya. Oh esok start dah 16 Weeks Challenge yang diura-urakan. Good luck untuk diri sendiri.

No comments: