29 March 2012

4.4 Pengsan

Dah sebulan program kuruskan badan, baru hari ni jogging betul2. Biasanya lepas kelas french, aku terus pecut ke rumah, tapi kali ni lain pulak. Aku akan balik tukar tanggungjawab selepas pukul 8malam. Jadi aku ada 4 jam lepas kelas untuk bersama diri sendiri.

5.30 petang, mula panaskan badan dalam bilik lepas tu lari setempat selama 5 minit, juga dalam bilik. Kesian penghuni bawah mesti rasa blok nak runtuh. Alhamdulillah, berat aku tidak cukup untuk memecahkan lantai bilik.

Baru start jogging terserempak dengan Muz ngan Boye. Motif korang nak lalu kat tempat aku jogging? Aku nak jogging tapi dilahar mereka. "Nampak kurus". Dem kalian! Inilah orang melayu. Haha. Katanya mereka nak tengok Dr. Khoo main badminton dekat dewan gemilang. Dewa aku kot. Takut nak jumpa. Tak pasal2, kena tanya pasal thesis.

Lari 3/4 padang pastu jalan 1/2 padang lepas tu lari 1/2 padang dan berjalan keluar untuk balik ke bilik. Kata 30 minit je dah mencukupi. So on the way jalan nak ke dewan gemilang, darah xde dalam kepala. Mata dah start blur, cepat2 aku duduk dekat longkang. Time macam ni, kalo ada orang tua melatah, aku mesti terkejut sampai pengsan. Serious aku xde daya langsung. Duk kejap lepas tu jalan sikit sampai dekat depan dewan terus duduk dekat kerusi. Time ni aku memang nak jatuh sangat2. Kalo bawak henpon, aku nak mintak Muz tolong hantarkan aku balik kolej. Tapi mesti lepas tu jatuh maruah aku. Gitu.

10 minit duduk bukak mata besar2 tak nak tutup mata takut pengsan terus. Kaki pon xboleh ada beban, so lepaskan kaki biar beban g kat bontot. Masa tu terasa lega sikit tapi still xboleh buat apa. Tunggu darah dekat mata. Persoalan bermain di minda. "Macam mana atlet boleh lari berpuluh2 kilometer?". Aku baru je 2 padang pon dah nak collapse.

Bila mata dah boleh nampak jalan walaupun blur, aku sambung jalan balik lepas tu terserempak dengan Komalah pulak. Motif kena jumpa budak nuklear masa jogging ni? Dia nak balik Ungku Omar jalan kaki. Exercise gak tu. So sambung jalan balik bilih, panjat bukit, panjat tangga dan sampai dalam bilik. Terus rebahkan diri dekat karpet pejam mata. Rasa nak tercabut nyawa.

Bila degupan jantung turun sikit, aku pon cooldown. Terus taip blog ni walopon terasa ada benda dekat kepala sekarang. Sekarang tak sabar nak timbang berat badan. 1 jam lagi nak balik rumah.

Dem sabtu malam kena masak inti karipap, ahad pagi kena buat donat ngan karipap untuk bawak kat rumah Ain si bakal tunang abang aku, Shahril. Jangan la berat aku naik balik.

OK. nak rehat.

No comments: