02 May 2011

New Adaptation

Chapter 163

31 April, aku ngan moja berpindah tempat berteduh. Dr 9-304 hingga ke K2E106 dlm kata lain, dr kolej keris mas hingga ke kolej dato onn. Dengan menggunakan kereta pinjam dr insan yg baik hati, Najib, kitorg bawak la brg2 naik turun tangga. Siyes penat nak mampos angkat brg. Mende kitorg bujang kot bkn laki bini, sepatotnye xde la byk brg nak angkat. Tapi, hakikatnye, mmg kitorg laki bini, jadi mmg byk gile brg nak angkat spi nak tercabut tgn.

Perenggan kat atas ada 2 mende salah. 1, kitorg bukan suami isteri. 2, mane ade 31 April dlm mane2 kalender. April ada 30 hari je. Sebenarnye 31 April sgt penting, Moja mase check out kolej keris mas, die dengan konfiden letak 31 april sbb die tgk jam tgn die. Disebabkan hal ini, aku xnak beli jam tgn jenama Casio. Calculator Casio pon aku da xpercaya. Aku nak ban brand nih. Just kidding. 31 April! Hidup Moja!

And then kitorg g makan pecel lele. Moja ckp ikan keli die besar so aku nak g la. Lepas order, tgk2 ikan keli tuh mcm same je saiz kat keris mas suatu ketika dahulu yg boleh dikonsider besar. Lg malang, Moja dpt ikan keli yg lg besar drp aku. Dem kau Moja! Tp siyes pecel lele sedap, nnt nak makan lg. Cici pon kate nak blanje aku pecel lele. Bile tah?

Kembali ke kediaman baru, susun2 baju pastu siap. Xmcm moja, mase packing die men campak2 je, last2 kena lipat baju tuh gak. Padan muke. Aku mmg rajin, lipat awal2. Jadi, mase nak kemas bilik tuh, aku cume angkat je baju tu terus masuk dlm almari. Mesti rumet aku xpernah belajar pasal "buat kerja awal waktu" time die skolah kat skolah "methodist" dlu.

Mule2 aku gune wifi sbb aku xde LAN cable. Tetibe torrent aku bergerak. Dan bergerak laju lak tuh. Siyes seronok. Bukak video kat fb pon laju sikit drp kat keris mas. Lepas dpt LAN cable, test la kejap, video sgt smooth. Siyes sentap! Kat umah pon xlaju camnih. Mende kat umah pon gune wifi tp skrg dah x dah sbb abg aku xnak byr internet. Dem Nizam! Dem! Laptop aku brp jam je dok umah seminggu, xde la telan byk sgt letrik tuh. Dem lg! Pasal LAN td, cube check laju die, donlot 12MB uplot 22MB. Lahanat laju! Tp torrent xgerak2. Shit! Cabut LAN, connect wifi. Torrent aku berjalan seperti biasa.

Cume 3 perkara je aku xpuas hati pasal kolej nih. 1, jamban. 2, bilik air. 3, mesin air. 3 perkara nih buat aku terkenang kat kolej lame. Rasa kalau nak mandi/berak/kencing, aku nak g naik bas kat kdo nih terus balik keris mas. Lepas mandi, aku balik kdo semula. Tp gile la kalo buat cenggitu. Xpasal, aku terberak kat dlm bas sbb xdpt thn.

Kafe. Aku akan sentiasa makan kat kafe kolej sebelah, ktho. Kalo aku dok kat keris mas, mati la aku. Kafe da tutop buat selama2nya kot. Kesian Suraya. Camner tah ko nak makan? Aku sarankan Suraya bercucok tanam kat sane, kalo nak makan, petik je la.

So skrg ni, aku akan cube adapt kehidupan kat sini. Nak gune LAN sbb laju tp nnt citer digimon season 1 ngan 2 aku bile nak siap? Wifi la jawabnye. Br 1 hari, aku da donlot almost 2GB. Gile best! Pasal nak berak, memandai la aku cari jamban. Silap2 aku lari g fssk atau canselori semata2 nak buang bahan buangan.

Btw, thx Moja sbb drive kereta safely. Risau aku xgrad selame2nye. Just kidding.


---end of chapter---

5 comments:

IQBAL ZARIN said...

woot2... aku k2e102. haha

..SuRaYa.. said...

tghari td pun aku baru prsn jam aku bru 1 mei.haha..

a'ah..pasni ak nak bercucuk tanam lah..nnt klu ktho tutup,meh lah dtg kkm.haha~~

*tgh kelaparan sbb cafe dah 2 ari tk bukk.nsb baik smlm ak mkn sgt2 bnyk.haha*

themissingikmal said...

ko 102?
106-102=004
dekat ke jauh huh? hahaha

themissingikmal said...

sur, kkm nyer kafe mmg da xnak bukak...siyes korg terpaksa bermastautin untuk mencari sedikit rezeki...kesiannya...kalo la bapak aku toke kiffah, mmg hari2 aku hantar makanan kat ko

IQBAL ZARIN said...

entahlah. ahaha... wei. aku ade complete digimon season 1, 2, 3. hehehe... kalau nak mai la.