10 May 2011

So Far Away Music Video

Chapter 167

Avenged Sevenfold lagi. Harini video clip official So Far Away keluar. Dorg mmg soh MTV yg release mende video nih. So skali lg, a7x membuatkan aku kembali hidup. Video clip So Far Away seperti berikut:


Video ni merupakan remeniscent terhadap seorang drummer yg dah lame mati sebab drug and alcohol. The Rev. Dorg merayau dekat area tpt tinggal die menaiki kereta sambil membayangkan zaman dorg kecik kat situ. Flashback terus menunjukkan kenakalan mereka dengan mencuri arak kat kedai runcit. Video tu diteruskan dengan dorg membesar same2. Spi part bridge, video2 sebenar The Rev ditonjolkan. Kat situ bermulanya permainan emosi terhadap penonton. Dr tdo kat katil spi ke tour ade je yg dirakam. Penamat citer, shot pasal dorg peluk sesama sendiri. Aku pernah gune gambar tuh buat profile picture kat facebook.

Super ringkas gile video nih tp siyes emosi yg super heavy. Aku tgk berkali2 and yes mata aku mule menghasilkan sejenis cecair yg xmembawa penyakit kat org lain. Tetibe rumet masuk bilik, emosi terus berubah. Dem kau rumet! Aku baru je nak feeling2 lagu nih.

Karekter. M. Shadows kali ni berpakaian tshirt hitam plain dan xmemakai topi seperti selalu sambil menunjukkan wajah innocent dan nampak suci. Menyanyi dengan feeling yg cukup dalam buat video nih simple yet power. Johnny Christ si drummer lak yg berambut punk, kalo pegang mesti sakit mcm tercucuk jarum, tp rambut tuh xtegak, so nampak mcm budak skolah sikat tepi, juga menunjukkan watak yg santai. Zacky ngan Gates lak mcm bese je xde barubah pon.

Mase usha video nih, aku mmg teringat budak2 skolah lg. Aku imagine adakah kitorg akan still in contact atau intim spi besar nnt? Atau lepas ni sume buat haluan masing2? Adakah aku betul2 menghargai bestfriends aku tuh? Siyes lagu nih buat aku sayang kat korang. Korang la kawan terhebat dan aku tak nak kite sume buat haluan masing2. Hidup sendiri2 tp mestilah seiring ngan member2 lain. Until death.

Im highly appreciate kat Gates sbb tulis lagu yg sgt awesome and genuinely feel thankful kat a7x sbb deliver this fucking shit. It was a 5 stars video.


---end of chapter---

No comments: