17 May 2011

Still Prefer 2D

Chapter 168

D, 2D, 3D lepas tu 3DD. Tak lame lg, citer piranha nyer sequel kuar, sblm nih Piranha 3D, lepas nih Piranha 3DD. Google je kalo xcaye. Lame menghilang kat blog bukan sebab mengkaji teknologi demensi yg skrg tgh gile2 sume citer nak kuar 3D, juga aku xde blaja circle, ellipse, hyperbola dlm bentuk 3D yg super susah nak dikire. Pon salah kalo ckp aku main nombor ekor 3D sbb 3 digit lg senang nak teka drp 4 digit. 2D yg dimaksudkan tu semestinya sejenis hiburan yg menggegarkan otak aku spi xdpt berfungsi untuk nak pikir konflik nuklear kat msia dan juge pasal bile aku nak buat haji.

2D. Citer Ed, Edd and Eddy. Salah lg. Bile tah intro aku nak abes? Ok intro ada abes. Kalo org kristian cari 3G iaitu gold glory gospel, aku cari 2D iaitu dota, digimon. Dalam game nih ade gak mende2 3G tuh. Bunuh hero dapat gold. Greymon mesti la nak kalahkan Mojyamon. Zeus si tuhan lightning pon ade je dlm dota. Jadi, mainlah Dota ngan Digimon.

Nak citer pasal dota dlu. Perlu ke citer dota? Setelah 2 tahun berumate ngan Moja si budak skolah Methodist, aku rase aku xpernah rosakkan die, xpernah aku ajak die buat tatu kat dada mcm dlm citer "The Roomate". Xpernah aku ajar die tgk citer2 dewasa yg xpernah2 kuar kat tv1 ngan tv2. Xpernah gak ajak die minum arak mase die menang medal main boling. Walopon aku nih rosak dr segi akhlak, tp aku xmerosakkan org. Tp baru2 nih, aku terpaksa rosakkan si rumet nih. AKU AJAR DIA MAIN DOTA. Aku rasa dota nih 1 jenis matapelajaran yg menggabungkan nilai2 murni, matematik, parenting, dan mcm2 lagi, jd aku terpaksa merosakkan rumet supaya beliau dapat menyiapkan diri untuk berhadapan dengan dunia nyata. Sorry rumet.

Walopon aku ajar die sikit2 men dota, tp aku xpernah men dota ngan die. Sebab ape? Sebab D yg ke-2. Digimon. Mase aku ajar die, aku ngah donlot Digimon season 1. So, aku xdpt la nak berLAN ngan rumet sbb citer digimon mase tuh dah 99.7% siap. Tp nak siapkan 0.03% tuh memerlukan beberapa jam sbb xde org nak seed. Fak! Aku gune wifi kdo yg super awesome sebab donlot 4GB dlm masa 1hari. Kalo kolej aku, mmg kat da masuk kubur pon xtentu boleh dpt 4GB tuh. Xnak putuskan wifi sebab donlot torrent, tuh yg xdpt nak berdota tuh. Tp skrg dah siap. Cume xde mase nak men ngan rumet juga sebab Digimon. Bukan pasal aku tengok citer Digimon nih, tp aku TERdownload game Digimon World 1, 2 and 3 sekali gus. Aku donlot game nih sbb tetibe terreminisce beberapa tahun dlu main game nih kat play station 1. Bawak Agumon jenjalan. Kasi die makan, berak, rehat. Parenting lesson nih!

2 season aku donlot citer Digimon noh. Setelah 2 minggu 3 hari aku mendonlot, harini hajat aku termakbul pada 17 May sebab dah siap donlot. Digimon season 1, 11GB. Digimon season 2, 9GB. Sayangnye season 2 siap dulu. Jadi, aku abeskan season 2 dlu.

Sbnrnye, mase donlot aku terus tgk. Kirenye aku tengok episod mane2 season mane2 yg siap dlu. Aku mix season 1 ngan 2 skali, dlm kata lain, citer jadi rojak tp aku paham. Aku abeskan 2 season tuh pada 18 May tp game die lak yg buat aku sentiasa melekat kat laptop. Mase kecik2 dlu, jgn harap la aku nak pahamkan citer die, aku nak tgk dorg lawan ngan berubah spi ultimate je. Skrg sbb otak aku ada, aku paham jalan citer die. Thanks mak abah sebab hantar g skolah.

Game Digimon World 1. Kenapa Agumon aku jadi Numemon? Kenapa Agumon jadi Monochromon? Kenapa Tokomon jadi Tsunimon? Keyword die tuh la, parenting. Kalo Agumon asek berak berterabow, xke die jadi Numemon? Jadi aku cube xkasi dorg berak merata2. Agumon aku pernah jadi Greymon skali sbb aku kasi die makan byk2. Dinasaur kot. Mcm tuh ek eja dinasaur? lupe lak. Lepas jadi Greymon, mati jadi telur balik. Rasenye mmg spi gitu je. Monochromon, Centarumon, Tyrannimon pon jadi telur gak.

Sleepy Numemon

Nnt aku nak fokes kat Digimon World 2 ngan 3 lak. Skrg biar yg 1st dlu. Tp dota tetap bergerak seirama ngan Digimon. In case sape2 yg terbaca post nih spi abes, yg awal2 da klik pangkah tuh xdpt nak ditolong la, yg bace spi abes nih, kalo nak citer Digimon season 1 and 2 atau game Digimon World 1, 2 or 3, silalah bgtau aku.

"Digital Gate, Open!"


---end of chapter---

No comments: