30 April 2011

Final Medication?

Chapter 162

Sebenarnye aku ade byk citer nak citer. Sebab exam, aku xdpt tulis pape kat sini pon. Dem. Aku nak citer mende penting je. Exam xpenting, so xyah citer.

28 April. Hari yg dinanti2kan. Sepatutnya 19 April tp kena tangguh sebab exam. Fak! Exam mesti berjaya rosakkan plan2 aku. Aku ditakdirkan jumpa doktor pakar HUKM pasal mende kat muke aku nih.

Sedikit kronologi pasal muke aku nih.

Kat skolah rendah, ada bijik kat area dahi. Bebudak kelas panggil mende tuh kanser.

Kat universiti, mende tuh merebak2 kat seluruh pelusuk muka. Doktor yg xberapa nak doktor sgt ckp, HIV. Pastu ckp antibodi lemah. Shila lak ckp mungkin SLE. Antibodi lg.

Jumpe pakar, doktor tuh ckp FAKTOR USIA. Darah2 remaja mmg camni. Hormon haru-biru, tunggang-langgang, porak peranda, bergelimpangan, membuak2 dan mcm2 lg.

Jumpe doktor yg xberapa pakar, ckp mende2 yg high class je. HIV la, antibodi la. Doktor pakar ckp mende2 yg simple je. Kenapa tah ngan dunia nih?

Aku diberi ubat. 30 bijik untuk 1 bulan. Awal2 lg doktor gtau ubat tuh sgt kuat. Jgn kasi org lain especially pompuan sebab pompuan jadi gile kalo nampak muke org berubah drp loser kepada hot. Kalo pregnant women lg teruk, spi boleh jai cacat anak die nnt. Overview sikit ubat tuh.

Nama kimia, Isotretinoin. Brand Roaccutane by Roche. 30 bijik berharga RM215.40. Gile! Sumpah mahal. Xmampu aku nak beli mende nih, nasib bek free. Sebijik Rm7-8 kot. Berat 20mg.

Doktor ckp mmg ubat nih untuk jerawat teruk. Jerawat? Dem. Ubat nih lg mahal drp produk jerawat kat kedai2 tepi jalan tuh, so aku pretty yakin mende nih adalah solution untuk muka aku. Tiba2 member golf, Chung Jing Xiang ckp ubat tuh sgt poisonous. Aku terkejut dan terus google. Menurut wikipedia, isotretinoin nih ubat untuk kanser. What the. Btol kate member kat skolah. Korg dah leh jadi doktor pakar cume IQ ko je bongok.

Jd skrg, aku kena makan ubat kanser nih. Mmg byk side efek. Super banyak kot. Kalo tgk kertas kat dlm kotak ubat nih, mmg berjela2 nak bace. Rase cuak gak nak makan sbb ade pasal temporary hair loss. Thinning? Oh dem. I just wish there are no side effect on me. Takut, siyes takut. 2 May nnt nak g hospital nak amek darah untuk tgk sblm ngan selepas makan ubat kanser tuh.

Goodbye ugly ikmal, Hello Ryan Reynolds


---end of chapter---

2 comments:

s a r e e z a said...

jangan nak Ryan Reynolds sangat lah kan kau ikemal? Tu resdung tu, tade ape pun.

themissingikmal said...

Ryan Reynolds xde bijik kat muke kot..haha
tinggal skali je lg g jumpe abg tuh...hmmmmm