08 April 2011

"Einstein Wannabe"

Chapter 155

1st of all, thanks Amir Mataab sebab gave me this idea a few months ago. Hell yeah! Sounds like cool and wicked. Nak kredit nama ko kat speech aku tp terpaksa tipu kat atas stage ckp ajk yg petik nama tuh. The truth is, mmg ko yg bg nama tuh. Jadi, aku kredit nama ko kat blog aku. Ok la kan? Kalo aku kredit ko kat dinner, bkn ko dgr pon. Enuff.

I think this is the most successful event i've ever done. Ade ke event lain yg aku buat? Makan2 bese je, xde la dikire event2 penting. Xperlu ulang citer lama, aku da taip da dulu. Straight to the point, dinner.

Mula2 perarakan. Dinner start kol 8 actually but mcm bese la org melayu kan. Tetibe VIP sampai dulu, non-VIP xdtg2. Sume gedik feeling2 mcm VVIP nak dtg lambat. Hampeh. Padahal jem kot kat kajang. Aku pon xsure perarakan VIP kol brp, yg penting LAMBAT!

The VIP, me myself, Prof Ismail Bahari, Prof Amran, Dr Redzuwan, Dr Faizal, Dr khoo, Dr Samudi. Gementar!

1st speech, aku la. "Menjemput saudara Muhammad Ikmal Ahmad selaku Ketua Pengarah Makan Malam Kelab Sains Nuklear untuk memberi ucapan. Dipersilakan." Kalo mak bapak aku ada kat situ, mesti dorg menjerit "tuh anak aku! tuh anak aku! Weh kau yg tgh cabut2 rumput tuh, yg kat atas stage tuh anak aku!" Tp sayangnye, parents aku xde kaitan ngan nuklear.

Aku sgt cuak, so aku prepare la speech kat kertas. Dengan bantuan Syaza dan Sayza, siapla speech aku. Ada 2 part, intro yg formal, climax yg sgt lahar. Hasilnya, audience tergelak2. Siyes aku xexpect dorg akan gelak. Ye la, sape je nak fokes dgr org bg speech kat atas stage kan? From what i remembered, aku sebut "thx kat krew2 sbb buat keje, tanpa korg, kite sume xde kat sini,mungkin tgh berfacebook atau konon2 ngah studi sbb nak final". Aku ada menganjing lecturer gak, aku ckp "walopon ada diantara kami yg fikirannya menyimpang drp lecture, atau secara terang2an tdo dlm kelas, tp lecturer ttp mengajar. Adat la kan student dlm kuliah. Tah2 lecturer pon same je mcm kitorg". Siyes mcm xcaye je aku sebut gak mende tuh. Harap2 xde prof yg sensitip.

Lepas tu Dr Redzuwan lak kasi speech. Dia ada mention "ketua pengarah" kat dlm speech dia, yakni aku. Bangga gila! Dr Redzuwan ckp sempoi je tp style gak. Dia siap tanya "kat sini ada pelajar baru x?" which means student selalu xdtg kelas. Dr pon menganjing org. Dem jeh.

Next, makan. Sbb aku dah dok ngan VIP, mmg xdpt la nak melahap makanan atas meja. Makan sopan santun je. Tp siyes makanan die power gile. I like the potato with cheese. Superb! Kalo aku kat meja belakang, mmg aku bangun, bawak lari makanan tuh, makan sorok2. Tp xpe la, blaja makan sikit2, kalo x, gemok la aku nnt.

The VIP. Siyes aku takut nak ngadap dorg spi abes dinner. Da la pointer aku cam hanjing je. Pastu skrg selalu xdtg kelas. Tibe2 kena ngadap dorg lak. Prof Ismail Bahari je byk ckp ngan aku. Dr Rezuwan, Prof Amran kurang sikit. Yg lain rasanya xckp time makan. Lepas makan ade la sikit2. Prof IB mmg friendly. Btw, aku tengok dia kat tv mlm sblm dinner. Lecturer aku sume masuk tv kot.

Persembahan. Cici nyanyi lagi, mcm xbese lak kan? Acap Arip pon buat persembahan. Lan pon ade gak, suara latar penyanyi Acap. Peh, kalo Lan xde, siyes mmg dinner nih paling xberkesan. Ulasan lecturer:

Prof Amran: Cici yg nyanyi masa dinner tahun lepas kan?
Dr Samudi: Yg main gitar tu sedap. (arip)
Dr Redzuwan: Yg nyanyi tuh thn berapa? Pelajar baru? (acap)
Prof Ismail Bahari : MC tuh market. Kalo nak buat majlis kawen, boleh panggil die sbb suara sedap. (akma)

Lepas tu tangkap2 gambar ngan budak2. Siyes, tuh la mende feveret aku. Capturing a moment that will never experienced again. Tp aku xbyk gambar ngan lecturer cuma gambar atas stage je byk.

Overall, aku sangat berpuas hati ngan kerja2 ajk, sbb berjaya create 1 event yg akan sentiasa dikenang. Sayza, Yanti, Akma, Alia, Boye, Maber, Muz, Syaza, Sin Yee, Lan, Rahimi, Pakya, Shila, Suraya, Wiyah, Arip, Ismeth, Acap dan sapa2 lg yg tolong kitorg jayakan dinner nih. Thank you so much.


---end of chapter---

11 comments:

nik lan nik mat said...

aku da kata da kat acap..mesti prof redzuwan cakap die pelajar baru..so aku soh die menggedik macam bese je mase buat pefomen tu..
*yang ko lupa nak mention adalah aku sebagai backup singer...hahahaha

themissingikmal said...

hahaha...ko mcm soh aku edit balik je post aku...hahaha
tp siyes, mmg dia ckp dia xpernah nampak acap...hahahahahaa

nik lan nik mat said...

edit!
hahaha

..SuRaYa.. said...

haha..serius kelakar..haha..

thnks ikmal sbb bg kenangan terindah.hehe..

btw..ak tk tolong ape2 ye..remove nma aku cept.

themissingikmal said...

sur, ko byk nak volunteer...so aku xnak remove nama ko...hahaha
nak marah, marah la...

themissingikmal said...

Lan, aku da edit...terpaksa kot...hahaha

nik lan nik mat said...

hahahaha...tq mr president!

themissingikmal said...

haha...boleh la aku sambung berhidmat tok penggal yg ke-2 sbb dapat vote drp ko..hahaha

Nur 5ruz Husna Nordin said...

dinner terbaek

YaYa said...

hahhaahahah..thanz mension name aku..weeeee..suke2 dinner kite walaupun dh lmbat aku komen..hik2..

themissingikmal said...

haaha...mesti la ada nama ko..org kuat kot..

camner la dinner thn dpn kan? harap2 best mcm dinner kite